پورنگ، افسانه؛ اصغری، نسیم و شاهورانی سمنانی، احمد. (1400). بررسی دانش پداگوژی محتوای معلمان و دانشجو معلمان در حوزه استدلال تناسبی با تمرکز بر فعالیت آموزش حل مساله در گونه های معنایی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 15(2)، 260-249.
دواچی، رفعت. (مهر، 1394). ضرورت آموزش ریاضی در دوره ابتدائی. اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم تربیتی، شیراز.
رفیع پور، ابوالفضل؛ کاظمی، فرهاد و فدایی، محمدرضا. (1398). بررسی دانش محتوا و دانش پداگوژی محتوای معلمان ابتدایی و ارتباط آن با توانایی حل مسائل کسرهای ریاضی دانش آموزان. پژوهش در برنامه ریزی درسی، 16(33)، 104-120.
روحانی فر، محبوبه، محسن پور، مریم، و گویا، زهرا. (1398). منشا خطاهای دانش آموزان در حل مسائل مربوط به سواد ریاضی. نوآوری های آموزشی، 18(72 )، 117-136.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. (1400). ریاضی پنجم دبستان. تهران: اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. (1400). ریاضی ششم دبستان. تهران: اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی.
سلامی، مریم. (1397). بررسی تأثیر آموزش مفهوم کسر بر مبنای مدل «بِهِر»، بر دانش محتوا و دانش پداگوژی محتوای معلمان پایه پنجم و ششم ابتدایی (پایان نامه ارشد، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران).
سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران (1391). وزارت آموزش و پرورش.
شورای عالی آموزش و پرورش. (1391). برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. وزارت آموزش و پرورش.
عظیم پور، سهراب؛ حسینی صدر، صمد و واحدی، حسین. (1396). بررسی کج فهمی در مفاهیم حجم و گنجایش در بین دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی. پویش در آموزش علوم پایه، 3(9)، 1-11.
غلام آزاد، سهیلا. (1391). رویکرد شناختی به آموزش ریاضی در دوره ابتدایی. مطالعات برنامه درسی، 6(24)، 7-32.
غلام آزاد، سهیلا؛ گویا، زهرا و کیامنش، علیرضا. (1400). تأملی در مؤلفههای برنامه درسی ریاضی مدرسهای ایران. نظریه و عمل در برنامه درسی، 18(9)، 177-206.
کبیری، مسعود. (1400). اندازه گیری دانش موضوعی تربیتی ریاضی معلمان پایة سوم دوره ابتدایی. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، 4(3)، 112-95.
گویا، زهرا و ایزدی، صمد. (1381). جایگاه معلمان در سطوح تصمیم گیری برنامه ریزی درسی. علوم انسانی الزهرا، 12(42)، 147-174.
گویا، زهرا و حسام، عبداله. (1386). طرحوارههای ذهنی: توجیهگر بدفهمیهای ریاضی دانشآموزان. روانشناسی کاربردی، 1(2)، 177-200.
Ainsworth, S. (2006). DeFT: A conceptual framework for considering learning with multiple representations. Learning and instruction, 16(3), 183-198. DOI: 10.1016/j.learninstruc.2006.03.001
Association of Mathematics Teacher Educators. (2016 ). Standards for Preparing Teachers of Mathematics. Available online at amte.net/standards.
Atar, A. M., Nabie, J. M., & Clement, A. A. (2021). Exploring teachers' pedagogical content knowledge in teaching simple fractions in primary schools. Universe International Journal of Interdisciplinary Research (Peer Reviewed Refereed Journal), 2(3), 148-160. DOI: 09.2021-17284886/UIJIR
Ball, D. L., Thames, M. H., & Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: what makes it special? Journal of Teacher Education, 59(5), 389-407. DOI: 10.1177/0022487108324554
Battista, M. T. (2012). Applying Cognition-Based Assessment to Elementary School Students' Development of Understanding of Area and Volume Measurement. Mathematical Thinking and Learning, 6(2), 185-204. DOI: 10.1207/s15327833mtl0602_6
Baumert, J., Kunter, M., Blum, W., Brunner, M., Voss, T., Jordan, A., & Tsai, Y. M. (2010). Teachers’ mathematical knowledge, cognitive activation in the classroom, and student progress. American educational research journal, 47(1), 133-180. DOI: 10.3102/0002831209345157
Berry, B., Hoke, M., & Hirsch, E. (2004). NCLB: Highly qualified teachers-the search for highly qualified teachers. Phi Delta Kappan, 85(9), 684-689. DOI: 10.1177/003172170408500909
Cantrell, S., & Scantlebury, J. (2011). Effective Teaching: What Is It and How Is It Measured?. Effective Teaching as a Civil Right, 28, 1-58.
Darling-Hammond, L. (2000). How teacher education matters. Journal of teacher education, 51(3), 166-173. DOI: 10.1177/0022487100051003002
Deliyianni, E., Gagatsis, A., Elia, I., & Panaoura, A. (2016). Representational flexibility and problem-solving ability in fraction and decimal number addition: A structural model. International Journal of Science and Mathematics Education, 14(2), 397-417. DOI: 10.1007/s10763-015-9625-6
Dreher, A. & Kuntze, S. (2015). Teachers facing the dilemma of multiple representations being aid and obstacle for learning: evaluations of tasks and theme-specific noticing. Journal für Mathematik-Didaktik, 36(1), 23-44. DOI: 10.1007/s13138-014-0068-3
Güler, M., & Çelik, D. (2019). How well prepared are the teachers of tomorrow? An examination of prospective mathematics teachers' pedagogical content knowledge. International journal of mathematical education in science and technology, 50(1), 82-99. DOI: 10.1080/0020739X.2018.1472821
Hitt, F. (2002). Representations and mathematics visualizations. AUTHOR Speiser, Robert, Ed.; Maher, Carolyn A., Ed.; Walter, Charles N., Ed, 53.
Hong, D. S., & Runnalls, C. (2021). Is it the width, the height, or the length?: pre-service teachers’ responses to a volume task. International journal of mathematical education in science and technology, 52(3), 477-490. DOI: 10.1080/0020739X.2020.1772389
Huang, H. M. E., & Wu, H. Y. (2019). Supporting Children's Understanding of Volume Measurement and Ability to Solve Volume Problems: Teaching and Learning. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 15(12), 1-36. DOI: 10.29333/ejmste/109531
Jacobson, E., & Izsák, A. (2015). Knowledge and motivation as mediators in mathematics teaching practice: The case of drawn models for fraction arithmetic. Journal of Mathematics Teacher Education, 18(5), 467-488. DOI: 10.1007/s10857-015-9320-0
Janvier, C. (1987). Translation processes in mathematics education. Problems of representation in the teaching and learning of mathematics, 27, 32.
Kleickmann, T., Richter, D., Kunter, M., Elsner, J., Besser, M., Krauss, S., & Baumert, J. (2013). Teachers’ content knowledge and pedagogical content knowledge: The role of structural differences in teacher education. Journal of teacher education, 64(1), 90-106. DOI: 10.1177/0022487112460398
Krauss, S., Baumert, J., & Blum, W. (2008). Secondary mathematics teachers’ pedagogical content knowledge and content knowledge: validation of the COACTIV constructs. Zdm, 40(5), 873-892. DOI: 10.1007/s11858-008-0141-9
Magnusson, S., Krajcik, J., & Borko, H. (1999). Nature, sources, and development of pedagogical content knowledge for science teaching. Examining pedagogical content knowledge: The construct and its implications for science education, 95-132.
Manizade, A. G., & Mason, M. M. (2011). Using Delphi methodology to design assessments of teachers’ pedagogical content knowledge. Educational Studies in Mathematics, 76, 183–207. DOI: 10.1007/s10649-010-9276-z
National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principle and Standards for school Mathematics. Reston, VA. The Author.
National Council of Teachers of Mathematics. (2020). Standards for the Preparation of Secondary Mathematics Teachers. Reston, VA: Author.
Park, S., & Oliver, J. S. (2008). Revisiting the conceptualisation of pedagogical content knowledge (PCK): PCK as a conceptual tool to understand teachers as professionals. Research in science Education, 38(3), 261-284. DOI: 10.1007/s11165-007-9049-6
Phelps, G., & Schilling, S. (2004). Developing measures of content knowledge for teaching reading.
The Elementary School Journal,
105(1), 31-48.
DOI: 10.1086/428764
Setyaningrum, W., Mahmudi, A., & Murdanu, M. (2018). Pedagogical Content Knowledge of Mathematics Pre-service Teachers: Do they know their students?. Journal of Physics: Conference Series. 1097. 012098. 10.1088/1742-6596/1097/1/012098.
Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1–23. DOI: 10.17763/haer.57.1.j463w79r56455411
Van Driel, J. H., & Berry, A. (2012). Teacher professional development focusing on pedagogical content knowledge. Educational researcher, 41(1), 26-28. DOI: 10.3102/0013189X11431010
Youngbin, Y., Ye-eun. Y., & Soo Mia, K. (2019). A study on the performance of six-grade elementary school students about the perimeter and area of plane figure and the surface area and volume of solid figure. J. Korean Soc. Math. Ed. Ser. A: The Mathematical Education, 58(2), 283-298. DOI: 10.7468/MATHEDU.2019.58.2.283