2
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز-دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
3
دانشگاه تبریز-دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
4
پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران
چکیده
آموزش با کیفیت و فهم و درک دقیق درس طراحی معماری و شهرسازی که در واقع وسیلهای جهت آشنا نمودن دانشجویان رشته عمران با رشته معماری و نیز از بین بردن شکاف عمیق بین این دو رشته است، ضروری به نظر میرسد. هدف این پژوهش، بررسی کیفیت آموزش درس مذکور برای دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده مهندسی عمران است. شیوه پژوهش، کیفی- تحلیلی و پیمایشی و از نظر نتایج یک تحقیق کاربردی است. جامعهاماری مورد مطالعه شامل کلیه دانشجویان ترم 4، 5، 6، 7 و 8 مهندسی عمران دانشگاه تبریز است که این درس را گذراندهاند. نتایج به دستامده از یافتهها نشان میدهد که کیفیت آموزش این درس برای دانشجویان عمران دانشگاه تبریز، 24.44% ضعیف، 67.77% متوسط و 7.77% خوب است. گویههای مورد بررسی بعد آموزشی اکثرا نسبتا نامطلوب و بعد کالبدی اکثرا نسبتا مطلوب است. در نهایت، جهت بهبود کیفیت آموزش درس طراحی معماری و شهرسازی پیشنهاداتی ارائه گردیده است.
کاظمی, الهام, ستاری ساربانقلی, حسن, محمدزاده, رحمت, & غریب پور, افرا. (1400). بررسی کیفیت اموزش درس "طراحی معماری و شهرسازی" در رشته مهندسی عمران. نظریه و عمل در برنامه درسی, 9(18), 347-378.
MLA
الهام کاظمی; حسن ستاری ساربانقلی; رحمت محمدزاده; افرا غریب پور. "بررسی کیفیت اموزش درس "طراحی معماری و شهرسازی" در رشته مهندسی عمران". نظریه و عمل در برنامه درسی, 9, 18, 1400, 347-378.
HARVARD
کاظمی, الهام, ستاری ساربانقلی, حسن, محمدزاده, رحمت, غریب پور, افرا. (1400). 'بررسی کیفیت اموزش درس "طراحی معماری و شهرسازی" در رشته مهندسی عمران', نظریه و عمل در برنامه درسی, 9(18), pp. 347-378.
VANCOUVER
کاظمی, الهام, ستاری ساربانقلی, حسن, محمدزاده, رحمت, غریب پور, افرا. بررسی کیفیت اموزش درس "طراحی معماری و شهرسازی" در رشته مهندسی عمران. نظریه و عمل در برنامه درسی, 1400; 9(18): 347-378.