بلاغت، سیدرضا(1390). بررسی راههای عملی ترغیب معلمان دوره متوسطه استان یزد به اقدام پژوهی. اداره کل آموزش و پرورش استان یزد.
حسنی، حسین(1398). اقدام پژوهی، راهبردی برای توسعه حرفهای معلمان فکور. فصلنامه پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره، 5(10)، 44-24.
دانایی فرد، حسن(1389). استراتژی های نظریه پردازی. تهران: سمت.
ذاکرصالحی، غلامرضا(1386). فراتحلیل مطالعات انجام شده در زمینه جذب نخبگان و پیشگیری از مهاجرت آنان، مجله جامعه شناسی ایران. دوره 8(1)، 101- 81.
رابینگتن، ارل، واینبرگ، مارتین(1393). رویکردهای نظری هفتگانه در بررسی مسائل اجتماعی. ترجمه رحمتاله صدیقسروستانی، تهران: دانشگاه تهران.
رضایی کمال آبادی، امیرحسین(1384). بررسی موانع و چشم اندازهای اقدام پژوهی در آموزش وپرورش شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد.
ساکی، رضا(1383). اقدام پژوهشی: راهبردی برای بهبود آموزش و تدریس. تهران: سمت
فیاض، ایراندخت، همایونفرد، آنیتا، سجادی، سید مهدی، ساکی، رضا(۱۳۹۸). نمودشناسی تفسیری افق ها، تنگناها و راهکارهای برنامه معلم پژوهنده به مثابه اقدام پژوهی بر پژوهشگری معلمان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، ۱۵(۵۴)، ۹۱-۱۱۷.
قاسمی پویا، اقبال(1382). راهنمای معلمان پژوهنده. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
Alwi, N. A., & Helsa, Y. (2019). Classroom action research for improving teacher’s profesionalism. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1321, No. 2, p. 022093). IOP Publishing.
Anderson Jr, J. A. (2022). Review of Student-centered research: Blending constructivism with action research. Education Review, 29.
Bergmark, U. (2022). The role of action research in teachers’ efforts to develop research-based education in Sweden: intentions, outcomes, and prerequisite conditions. Educational Action Research, 30(3), 427-444.
Coughlan, P., & Coghlan, D. (2002). Action research for operations management. International Journal of Operations & Production Management, 22(2), 220–240.
Dolapcioglu, S., & Doğanay, A. (2022). Development of critical thinking in mathematics classes via authentic learning: an action research. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 53(6), 1363-1386.
Drummond, J. S., & Themessl-Huber, M. (2007). The cyclical process of action research: The contribution of Gilles Deleuze. Action Research, 5(4), 430-448.
Erro-Garcés, A., & Alfaro-Tanco, J. A. (2020). Action research as a meta-methodology in the management field. International Journal of Qualitative Methods, 19, 1609406920917489.
Leeman, Y., van Koeven, E., & Schaafsma, F. (2018). Inter-professional collaboration in action research. Educational Action Research, 26(1), 9-24.
Rapoport, R. N. (1970). Three dilemmas in action research: With special reference to the Tavistock experience. Human Relations, 23(6), 499–513.
Shiller, J. (2018). The disposability of Baltimore’s Black communities: A participatory action research project on the impact of school closings. The Urban Review, 50(1), 23-44.
Timulak, L. (2009). Meta-analysis of qualitative studies: A tool for reviewing qualitative research findings in psychotherapy. Psychotherapy Research, 19(4-5), 591-600.
Tupas, F. P., & Palmares, M. T. G. (2019). Enhancing Action Research Skills and Knowledge of Science and Mathematics Teachers Through Intensified Workshop. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1254, No. 1, p. 012026). IOP Publishing.
Wahlgren, B., & Aarkrog, V. (2021). Bridging the gap between research and practice: how teachers use research-based knowledge. Educational action research, 29(1), 118-132.