آشوری، آزاده، احمدی، پروین، شریعت، عاطفه، (1398)، مدرسه فردا، مدرسه تعاونی و اموزش مشارکتی، اولین همایش ملی مدرسه فردا، تهران.
اسکوهی، فاطمه، حجازی، سید یوسف، (1399)، «طراحی برنامه درسی»، دانشنامه آموزشهای علمی-کاربردی.
الداغی، آنیتا، (1400)، «تاثیر روش تدریس و یادگیری تعاملی بر پیشرفت مهارتهای درک مطلب (متون ادبی و اطلاعاتی) دانشآموزان پسر پایه چهارم ابتدایی منطقه 18 آموزش و پرورش شهر تهران»، مجله علمی پژوهشی تعلیم و تربیت، شماره 147، پائیز 1400، ص 182-163.
امیرخانی، کورش، عالی، داود، عرفانی، اکبر، (1395)، «واکاوی الگوهای سازماندهی محتوای برنامه درسی دانشآموز محور»، دومین کنگره بینالمللی توانمندسازی جامعه در حوزه علوم اجتماعی، روانشناسی و علوم تربیتی، تهران
بواسحاقی، منیژه، حاجی یخچالی، علیرضا، مروتی، ذکرالله، (1395)، «رابطه علی باور خودکارآمدی معلم با عملکرد تحصیلی دانشآموزان با میانجیگری مدیریت کلاسی و رویکردهای تدریس»، مجله مطالعات آموزش و یادگیری، دوره هشتم، شماره اول، بهار و تابستان 1395، پیاپی 2/70، صفحه 26-1.
حسینی مهر، حجت، انتصار فومنی، غلامحسین، حجازی، مسعود، اسدزاده دهرائی، حسن، (1398)، «مقایسه اثربخشی اموزش مستقیم و غیرمستقیم بر خلاقیت فراگیران»، پژوهش در آموزش علوم پزشکی، سال 11، شماره 1، ص 61-50.
خدری، حسین، بیانی، علی اصغر، فکوری حاجی یار، حسین، صائمی، حسن، (1399)، «اکتشاف مبانی و اصول ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره متوسطه اول»، مجله پیشرفتهای نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش، سال 3، شماره 23، اردیبهشت 1399.
خوگر، انصار، اصغرنژاد، علی اصغر، رنجبر، هادی، لطفی، مژگان، حکیم شوشتری، میترا، (1398)، «تجربه زیستی والدین دارای کودک طیف اتیسم از رنج اجتماعی»، فصلنامه علمی-پژوهشی رفاه اجتماعی، سال 19، شماره 72، بهار 1398،ص 282-243.
سازمند، اسحق، حسینبر، یارمحمد، (1397)، «چگونگی مشارکت دانشآموزان در فرایند یاددهی و یادگیری»، پنجمین کنفرانس ملی روانشناسی، علوم اجتماعی و تربیتی، بابل.
سرمد، زهره، بازرگان، عباس، حجازی، الهه، (1394)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، نشر آگه.
سیر، فاطمه، یوسفزاده، مسعود، (1397)، «رابطه رویکرد دانشآموز-محور با خلاقیت دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان فیروزکوه»، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، سال دوازدهم، شماره 1، ص 83-71.
عابدی جعفری، حسن، تسلیمی، محمد سعید، فقیهی، ابوالحسن، شیخ زاده، محمد، (1390)، «تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی»، اندیشه مدیریت راهبردی، سال 5، شماره 2، پیاپی 10، پائیز و زمستان 1390، ص198-151.
عباسی، عنایت، سعدوندی، مهسا، فرهادیان، همایون، (1397)، «ویژگیهای محیط یادگیری در نظام آموزش عالی کشاورزی صلاحیت محور»، ویژه نامه هفتمین کنگره آموزش و ترویج کشاورزی ایران-دانشگاه بوعلی همدان، دوره 10، ص 122-109.
کشاورز، مهدی، (1399)، تاثیر روش آموزشی یادگیرنده محور بر درک و یادگیری دانشآموزان، هشتمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی، آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران.
- محمدپور، احمد، (1388)، «ارزیابی کیفیت در تحقیق کیفی: اصول و راهبردهای اعتبار یابی و تعمیم پذیری»، فصلنامه علوم اجتماعی شماره 48.
هاشمی، سید احمد، صفائی، نهضت، صحرانشین، ابراهیم، (1396)، «تاثیر شیوه تدریس دانشآموز محور بر شخصیت اجتماعی دانشآموزان،»، فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، دوره 3، شماره 3، پائیز 1396، صفحه 45-33.
یعقوبی، محمدحیدر، علی عسگری، مجید، عباسی، عفت، نیکنام، زهرا، (1398)، «جستاری در طراحی الگوی مفهومی برنامه درسی: رویکردی سنتزپژوهانه»، نشریه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، دوره 12، شماره 1، فروردین و اردیبهشت 1398.
یوسفی افراشته، مجید، مروتی، ذکرالله، چراغی، اباذر، (1394)، «شناسایی مولفههای محیط یادگیری اثربخش بر پایه دراک دانشجویان رشته بهداشت»، نشریه علمی-پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، دوره 8، شماره 4، مهر و آبان 1394
Bilgili, Ali Sahin, Gumleksiz, Mehmet Nuri, Oner, Unmuhan, (2020), Students’ and Teacher’s Views on the Effectiveness of Multiple Intelligences-Assisted Layered Curriculum in the Social Studies Course, Bartin University Journal of Facualty Education, Vol. 9, No. 2, Pp 407-426.
Caughie, Brian D, (2016), The Perceived Impact of the Layered Curriculum Instructional Model on Student Engagement, PhD Thesis, Educational Leadership and Professional Studies, Holy Family University, Philadelphia, Pennsylvania, USA.
Gencel, Ilke Evin, Seda Saracoglu, A., (2018), The Effect of Layered Curriculum on Reflective Thinking and on Self-Directed Learning Readiness of Prospective Teachers, International Journal of Progressive Education, Vol. 14, No. 1, Pp 8-20.
Guba, E. G., Lincoln, Y. S., (1982), Epistemological and Methodological Bases of Naturalistic Inquiry, Education and Technology, Vol. 30, No. 4, Pp 233-252.
Koc Akran, Sevda, Gurbuzturk, Oguz, (2019), Effect of Layered Curriculum in Problem Solving Skills of Students in Science and Technology Course, International Journal of Educational Methodology, Vol. 5, No. 1, Pp 135-150.
Koc Akran, Sevda, Uzum, Burkan, (2018), The Effect of Layered Curriculum on the 6th Grade Students’ Learning Style in Science Lessons, International Journal of Educational Methodology, Vol. 4, No. 3, Pp 141-152.
Nunley, Kathie F, (2011), Enhance Your Layered Curriculum Classroom, Brains.org Publication, Amherst, NH, USA.
Nunley, Kathie F, Gencel, Ilke Evin, (2019), Layered Curriculum: Principles, Planning, Implementating and Evaluation, Mersin University Journal of Faculty, Vol. 15, No. 2, Pp 349-362.
Orakci, Senol, (2020), The Importance of Layered Curriculum in Learning-Teaching Process, Paradigm Shift in 21st Century Teaching and Learning, IGI Global, USA.
Uzum, Burkan, Pesen, Ata, (2019), Do the Learner-Centered Approaches Increase Academic Performance? Effect of the Layered Curriculum on Students’ Academic Achievement in English Lesson, International Journal of Instruction, Vol. 12, No. 1, Pp 1585- 1608.
Waddel, Sandra Dawn, (2017), Association Between Differentiation in Secondary Science Teaching Activities and Student Motivation to Pursue a Career in a Science Related Field, PhD Thesis, Science Education, Curtin University, Perth, Australia.
Zeybek, Gulcin, (2016), The Effect of Layered Curriculum on Student’s Academic Achievement and Learning Retention, Inquiry In Education, Vol. 13, No. 1, Pp 1-31.