اکبری شلدره، فریدون؛ سجودی، مرجان و نجفی پازوکی، معصومه .(1393). کتاب معلّم آموزش مهارتهای نوشتاری
)نگارش و انشا( پایههای هفتم و هشتم. تهران: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی. دفتر تألیف کتابهاى درسى
ابتدایی و متوسطه نظری.
بازرگان، سیمین .(1393). اندیشه و انشاء، اولین همایش ملی انشاء و نویسندگی، تهران: پژوهشکده فرهنگ پژوهی،
دانشگاه علامه طباطبایی.
زندی، بهمن .(1385). روش تدریس فارسی، تهران: انتشارات سمت.
قاسم پورمقدم، حسین. (1395). بررسی تطبیقی برنامه درسی آموزش انشاء در دوره آلمان و ایران. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. 11(41).99-128
حیدری، محمدحسن؛ و قائدی، یحیی. (1395). ارزیابی اهداف خواندن و نوشتن دوره ی ابتدایی با نظر به هدف های
برنامه فلسفه برای کودکان، برای بهبود توانایی خواندن و نوشتن. هفتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران،
دانشگاه شیراز، 30 و 32 اردیبهشت 1395، شیراز.
رمضانی، فاطمه؛ حیدری، محمدحسین؛ نوروزی، رضاعلی .(1398). بازشناسی الگوی معلم الهامبخش مبتنی بر احوالات
سه معلم برجسته ایران معاصر: محمدحسین نایینی، محمد حسین طباطبایی و مرتضی مطهری». نشریه تربیت اسلامی، 14
(30): 155- 176.
ستوده، هاجر و هنرجویان، زهره. (1393). بررسی تنوع الگوهای نگارش فارسی و تاثیر آن بر جامعیت بازیابی
اطلاعات- مطالعه موردی : پیکره همشهری. کتابداری و اطلاعرسانی، 17 (2): 31- 49.
شورای عالی آموزش و پرورش .(1391). برنامه درسی ملی. تهران: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
فرهادی راد، حمید؛ هاشمی، سید جلال؛ و رحمتی، فرزانه. (1397). الگوی مشترک بهترین تجارب تدریس: علّتها،
زمینهسازها و راهبردها. نشریه آموزش و ارزشیابی، 11(42): 91-115.
کیان، مریم .(1398). اثر تکنیک های نگارش بر پیشرفت مهارت انشاءنویسی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی. تدریس
پژوهی.7(3).69-89
کیان، مریم، عابدینی، نجمه و زندوانیان نائینی .(1397). آسیب شناسی برنامه درسی انشا در پایه ششم ابتدایی. دو فصلنامه
مطالعات آموزشی و آموزشگاهی. 7(18)، 99- 122.
عمید، حسن .(1387). فرهنگ فارسی عمید، تهران: انتشارات فرهنگ نما، جلد 1، ص44 .
مرتضوی زاده، سید حشمت الله .(1399). مدیریت و برنامهریزی کلاسهای چندپایه. تهران: انتشارات کورش.
مقیمی، سیدمحمد؛ خنیفر، حسین؛ زروندی، نفیسه؛ جوکار، احمد؛ بیان معمار، سیداحمد و فرجی ارمکی، اکبر.
(1389). مطالعه و بررسی رابطه بین عوامل آموزشی و افت تحصیلی در میان دانشآموزان پسر آموزشگاههای راهنمایی.
نشریه مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 3 (4)، 144- 160.
حسینی نژاده، سید حسین .(1384). کتاب انشا، دیدگاهها و روشها. تهران: انتشارات لوح زرین.
Akyol, H. (2011). dysgraphia. Educator Teacher Journal, 1, 8-11
Al-khazraji, A. (2019). Analysis of Discourse Markers in Essays Writing in ESL Classroom. International Journal of Instruction, 12(2), 559-572.
Asep, S. (2014). The Challenges in Teaching Writing Skill at Junior High
School:Problems and Solutions. Journal.
Blease, B., & Condy, J. (2015). Teaching of writing in two rural multigrade classes in the Western Cape. Reading & Writing-Journal of the Reading Association of South Africa, 6(1), 1-9.
Belet, Ş., & Yaşar, Ş. (2007). Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutumlara etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 3(1), 69-86.
Bender, W. N. (2008). Differentiating instruction for students with learning disabilities: Best teaching practices for general and special educators. Corwin Press.
Berry, C. (2000). Multigrade teaching: A discussion document. Erişim tarihi, 10, 2013.
Beukes, F. C. (2008). Managing the effects of multi-grade teaching on learner performance in Namibia. University of Johannesburg (South Africa).
Bulqiyah, S., Mahbub, M., & Nugraheni, D. A. (2021). Investigating Writing Difficulties in Essay Writing: Tertiary Students' Perspectives. English Language Teaching Educational Journal, 4(1), 61-73.
Can, B., & YAVUZ, S. A. (2017). Okuma-Yazma Güçlüğü: Kimin İçin?. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 86-113.
Chetty, R. (2010, March). Politics and policies of multigrade education in South Africa. In Southern African Conference for Multigrade Education, Paarl, South Africa (pp. 22-24).
Chow, T. V. F. (2007). The effects of the process-genre approach to writing instruction on the expository essays of ESL students in a Malaysian secondary school.PhD diss., Universiti Sains Malaysia, Penang, Malaysia.
Colaizzi, P. F. (1978). Psychological research as the phenomenologist views it. Existential Phenomenological Alternatives for Psychology. Oxford University Press, 53(13): 6-17.
Duran, E., & Karatas, A. (2019). Elimination of Writing Difficulty in Primary School: An Action Research. International Journal of Progressive Education, 15(5), 288-300.
Du Plessis, P., & Mestry, R. (2019). Teachers for rural schools–a challenge for South Africa. South African Journal of Education, 39.
Ginting, S. A. (2019). Lexical formation error in the descriptive writing of Indonesian tertiary EFL learners. International Journal of Linguistics, Literature and Translation, 2(1), 84-88.
Giridharan, B., & Robson, A. (2011). Identifying gaps in academic writing of ESL students. In Enhancing Learning: Teaching and learning conference 2011 proceedings. Enhancing Learning: Teaching and Learning Conference 2011, Curtin University Sarawak.
Gündogmus, H. D. (2018). The Difficulties Experienced by Teachers in the Process of Primary Reading and Writing Instruction and Their Solution Offers for Eliminating These Difficulties. Universal Journal of Educational Research, 6(2), 333-339.
Haerazi, H., Irawan, L. A., Suadiyatno, T., & Hidayatullah, H. (2020). Triggering Preservice Teachers' Writing Skills through Genre-Based Instructional Model Viewed from Creativity. International Journal of Evaluation and Research in Education, 9(1), 234-244.
Karaçoban, F., & Karakuş, M. (2022). Evaluation of the curriculum of the teaching in the multigrade classrooms course: Participatory evaluation approach. Pegem Journal of Education and Instruction, 12(1), 84-99.
Kodan, H. (2016). Yazma güçlüğü olan 2. sınıf öğrencisinin el yazısı unaklılığının geliştirilmesi: Eylem araştırması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2, 523-539.
Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: Sage.
Little, W.A., 2005, ‘Learning and teaching in multigrade settings’, paper prepared for the UNESCO 2005 EFA Monitoring Report, London.
Magombo, F. B. (2015). Teaching Children with Reading and Writing Difficulties in Regular Schools (Master's thesis).
Moses, R. N., & Mohamad, M. (2019). Challenges faced by students and eachers on writing skills in ESL Contexts: A literature review. Creative Education, 10(13), 3385-3391.
Russo, J., Bragg, L. A., & Russo, T. (2021). How Primary Teachers Use Games to Support Their Teaching of Mathematics. International Electronic Journal ofElementary Education, 13(4): 407-419.
Sanford, S. (2012). A comparison of metadiscourse markers and writing quality in adolescent written narratives (Doctoral Dissertation). The University of Montana.
Sandelowski, M., & Barroso. J. (2007). Handbook for synthesizing qualitative research, New York, NY: Springer. 1-311.
Shareefa, M. (2021). Using differentiated instruction in multigrade classes: A case of a small school. Asia Pacific Journal of Education, 41(1), 167-181.
Toba, R., Noor, W. N., & Sanu, L. O. (2019). The current issues of Indonesian EFL students writing skills: Ability, problem, and reason in writing comparison and contrast essay. Dinamika Ilmu,19(1), 57– 73.
Turkben, T. (2019). The effects of creative writing practices on the writing skills of students learning Turkish as a second language. Eurasian Journal of Educational Research, 19(83), 183-208
Uluhan, K. U. R. T., & Yasemin, T. A. Ş. (2018). The relationships between parental involvement, students’ basic psychological needs and students’ engagement in science: A path analysis. Journal of Education in Science Environment and Health, 4(2), 183-192.
Walker, B., Shippen, M. E., Alberto, P., Houchins, D. E., & Cihak, D. F. (2005).Using the expressive writing program to imprave the writing skills of high school student with learning disabilities. Learning Disabilities Research and Pratice, 20(9), 175-183.
Winarso, W. (2016). Assessing the Readiness of Student Learning Activity and Learning Outcome. Jurnal Pencerahan, 10, 81-94.
Zou, D., Zhang, R., Xie, H., & Wang, F. L. (2021). Digital game-based learning of information literacy: Effects of gameplay modes on university students’ learning performance, motivation, self-efficacy and flow experiences. Australasian Journal of Educational Technology, 37(2): 152-170.