باقری کراچی، امین؛ صادقی، سهراب و ایمنی، محمد امین. (1401). طراحی چارچوب مفهومی مدرسه دوستدار کودک در ایران. تفکر و کودک. انتشار آنلاین از 24 مرداد 1401.
اسکایرو، مایکل استفن (1393). نظریه برنامه درسی (ترجمه افسانه کلباسی، پوران خروشی، زینبالسادات اطهری و وحید عشوریون). اصفهان: شوناز.
به نیا، بهنام؛ خیراللهی، مهران؛ صحراگرد، مهدی و سلطانیفر، عاطفه (1399). آموزههای مشارکت کودکان در فرآیند طراحی معماری فضاهای دوستدار کودک (مطالعه موردی: فضاهای درمانی شهر بجنورد). نشریه اندیشه معماری، دوره 4، شماره 7، فروردین 1399، صص 58-77
حسینمردی، علی اصغر؛ قربان شیرودی، شهره؛ زربخش بحری؛ محمدرضا و تیزدست، طاهر. (1399). تدوین مدل ساختاری برای پیش بینی پیشرفت تحصیلی، اشتیاق به مدرسه و احساس تعلق دانشآموزان به مدرسه با واسطهگری انگیزش پیشرفت تحصیلی. فصلنامه سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت. شماره 4، صص 128-136.
دانایی فرد، حسن و کاظمی، سید حسین. (1389). ارتقای پژوهش های تفسیری در سازمان: مروری بر مبانی فلسفی و فرایند اجرای روش پدیدارنگاری. مطالعات مدیریت بهبود و تحول، دوره 20، شماره 61، صص 121-147.
ذاکری، سید محمد حسین و هنرمند، صدیقه. (1396). سنجش رضایت محیطی دانشآموزان از مؤلفههای محیطی مدرسه؛ مطالعه موردی چهار مدرسه نوساز و فرسوده ابتدایی در شیراز. فصلنامه صفه، دوره 32، شماره 97، صص 19-34.
سلیمی، مهدی؛ جلالی، مهیا و یوسفی تذکر، مسعود. (1398). اصول طراحی باغ مدرسه و نقش آن در کیفیت آموزش. فصلنامه شباک، دوره 5، شماره 50، صص 7-15.
عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن و شیخ زاده، محمد. (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در داده های کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت), دوره 5، شماره 10، صص 151-198.
عظیمه، ملایی نژاد. (1395). صلاحیتهای حرفهای مطلوب دانشجومعلمان دوره آموزش ابتدایی. نوآوریهای آموزشی، شماره 44، صص. 33-62.
کاشانی جو، خشایار؛ هرزندی، سارا و فتح العلومی، ایلناز. (1392). بررسی معیارهای طراحی مطلوب فضای شهری برای کودکان, نمونه موردی: محله نظامیه تهران. فصلنامه معماری و شهرسازی آرمان شهر، دوره 5، شماره 11، صص 239-249.
کیانی، اکبر؛ اسماعیل زاده کواکی، علی. (1391). تحلیل و برنامهریزی «شهر دوستدار کودک» (CFC) از دیدگاه کودکان. مطالعه موردی: قوچان. باغ نظر، دوره 9، شماره 20، صص 51-62.
میرزایی، رضا و صیاد اربابی، خدیجه. (1399). طراحی مرکز دوستدار کودک با در نظر گرفتن پرورش خلاقیت کودکان؛ نمونه موردی شهر مشهد. فصلنامه شباک، شماره 2، پیاپی 53، صص 127-147.
نجفی، مسعود ؛ دویران، اسماعیل و نورعلیشاهی، جمشید . (1331). اصول طراحی زمین بازی کودکان براساس تصورات کودکانه، نمونه موردی: پارکهای منطقه یک شهر زنجان. معماری سبز، دوره 3، شماره 6، صص 45-55
آل حسینی، فرشته (1393). تدریس به عنوان رشته عملی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، دوره 8، شماره 32، صص 41-66.
خسروی، رحمت الله. (1393). تبیین و نقد آزادسازی برنامه درسی و ارائه الگویی برای نظام برنامه ریزی درسی ایران با تاکید بر نظریه عملگرای شواب و چگونگی کاربست آن در یک استان کشور (مورد استان زنجان). رساله منتشر نشده دکتری. دانشگاه تربیت مدرس.
Attride-Stirling. (2001). Thematic networks: an analytic tool for qualitative research. Qualitative Reseach, Vol. 1, pp. 385-407.
Arifin, M., Sudarmo, S., & Sudibyo, D. (2019, May). The Implementation of Child-Friendly Schools: Challenges and Obstacles in the Era of Technological and Information Advancement. In First International Conference on Progressive Civil Society (ICONPROCS 2019) (pp. 34-37). Atlantis Press.
Azarniayad A, Sharifi G, Madani M, Khanbani M. (2015). The relationship between cademic self-efficacy and the sense of belonging to school: a mediating role of future orientation. National Congress of Child and Adolescent Psychology of Iran, Tehran, Shahid Beheshti University, November 16-17, pp. 15-30.
Fraser, B. J. (2012) “Classroom learning environments: Retrospect, context and prospect,” in B. J. Fraser, K. G. Tobin, and C. J. McRobbie, Eds. Second International Handbook of Science Education. New York: Springer, 2012, pp. 1191–1239.
Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using Thematic Analysis in Psychology. Qualitative Reseach in Psychology, Vol. 3, Issue 2, pp. 77-101.
cfc/france
Cheruto, Grace, Daniel Allida, and Catherine Amimo. (2021). "Implementation of CFS Program and Its Challenges in Chesumei Sub-County, Nandi County, Kenya."
Cobanglu, F. & Sevim, S. (2019). Child-Friendly Schools: An Assessment of Kindergartens. International Journal of Educational Methodology,
Volume 5, Issue 4, Pages: 637-650
Environment, 56 (2012), pp. 335-345.
Fauziati, E. (2016). Child Friendly School: Principles and Practices.
Fitriani, S., & Qodariah, L. (2021). A Child-Friendly School: How the School Implements the Model. International Journal of Evaluation and Research in Education, 10(1), 273-284.
H.Mastouka,R.2010,student performance and high school landscape. journal of landscape and urban planning,1-10.
Iman, M. T. (2015).Qualitative research methodology, Qom, Field and University Research Institute.
Aldridge, J. M. & Fraser, B. J. . (2011). “Effects and determinants of outcomes-focused learning environments,” Curric. Teach., vol. 26, no. 1, pp. 5–31, 2011.
Pepito, R. D. (2021). Child-Friendly School System On The School Performance: Cfss Program Model.
Saleem, A., Shaheen, I., & Zahid, H. (2020). Assessment Of Child-Friendly Environment In Public Schools. PalArch's Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology, 17(9), 9535-9556.
Shaari A S, Yusoff N M, Ghazali I M, Osman Rafisah H j, Dzahir Nur FM. (2014). The relationship between lecturers teaching style And Academic Engagement. Social and Behavioral Sciences. 118; 10-20.
Smith J, Girard S, St-Amand J. (2017). Sense of Belonging at School: Defining Attributes, Determinants, and Sustaining Strategies. IAFOR Journal of Education. 5; 105-119.
Thomas, Shinto., Alphonsa Jose, K., & Aneesh Kumar, P. (2018). Child friendly schools: Challenges and issues in creating a positive and protective school environment. Positive Schooling and Child Development, 233-248.
UNICEF (2006). Child-friendly schools manual. New York: UNICEF division of communication.
retrieved march, 2011, from http://childfriendlycities.org/building-a-cfc/indicatorscriteriafor-
Veiga F.H. (2016) .Assessing student Engagement in School: Development and validation of a four-dimensional scale. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 217; 813-819.
Vine, K. (2006). Comparison of Performance of CFS Schools with Non CFS Schools in the 2006 Grade 5 Examinations in the Punjab’-UNICEF. Retrieved from, http://www.unicef.org/.