امامجمعه، محمدرضا؛ مهرمحمدی، محمود (1390)، نقد و بررسی رویکردهای تدریس فکورانه به منظور ارائۀ برنامۀدرسی تربیتمعلم فکور، فصلنامۀ مطالعات برنامۀدرسی، 3 (1)،
باقری، خسرو و یزدانی عبدالوهاب (1380)، تعلیم و تربیت در دیدگاه تأویلی، مجلۀ علوم تربیتی و روانشناسی، دورۀ 3، ش 3 و 4: 48-23.
برنامۀ مصوب کارورزی (1394)، سرفصلهای دروس کارورزی دورههای کارشناسی پیوسته، معرفی منطق درس، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دانشگاه فرهنگیان.
بینیاز، فتحالله (1393)، درآمدی بر داستاننویسی و روایتشناسی: با اشارهای موجز به آسیبشناسی رمان و داستان کوتاه ایران، تهران: انتشارات افراز.
تلخابی، محمود؛ فقیری، محمد (1393)، تحلیل گفتمان کارورزی، آموزشنامۀ دانشگاه فرهنگیان: ویژهنامۀ کارورزی، س 1، ش 5: ؟-؟.
حیدرینقدعلی، ژیلا (1393)، پژوهش روایی: چیستی و چگونگی، آموزشنامۀ دانشگاه فرهنگیان: ویژهنامۀ کارورزی، س 1، ش 5: ؟-؟.
حیدرینقدعلی، ژیلا؛ عطاران، محمد و حاجی حسیننژاد، غلامرضا (1392)، تجربههای دوران تحصیل و شکلگیری هویت حرفهای معلم: پژوهشی خودمردمنگارانه، پژوهشهای انسانشناسی ایران، 3(1): ؟-؟.
شریفیان، فریدون (1393)، مفهوم پردازی «کورر» و تحلیل نسبت برداشتهای جدید با تلقی نومفهومگرایان، فصلنامۀ مطالعات برنامۀدرسی، س9، ش 33: ؟-؟.
شوبرت، ویلیام (1391)، نظریههای برنامۀدرسی در نوعشناسی نظریههای برنامۀدرسی، ترجمۀ فریدون شریفیان، اصفهان: انتشارات آموخته.
فاضلی، نعمت الله (1390)، مردمنگاری آموزش: چند مطالعۀ مردم نگارانه در زمینۀ آموزش و پرورش امروز ایران، تهران: نشر علم.
فتحیواجارگاه، کورش (1392)، برنامۀ درسی به سوی هویتهای جدید: شرحی بر نظریات معاصر برنامهدرسی، تهران: انتشارات آییژ.
فیلک، اووه (1392)، درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمۀ هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
قادری؛ مصطفی (۱۳۹۴)، تحلیل تاریخی Currere به معنای گذر زندگی نامهای در آثار نوفهمگرایی، پژوهشنامۀ مبانی تعلیم و تربیت، س 5(2): ؟-؟.
قادری؛ مصطفی (1392)، تحلیل تاریخی معانی و مقاصد نومفهومگرایی در رشتۀ مطالعات برنامۀ درسی، نظریه و عمل در برنامۀ درسی، 1(1) : ؟-؟.
گلکار، رسول؛ شریفیان، فریدون (1395)، نقش و کاربرد پژوهش روایتی در بهبود برنامههای تربیتمعلم و رشد حرفهای معلمان، دومین همایش ملی تربیتمعلم، دانشگاه فرهنگیان اصفهان.
مهرمحمدی، محمود (۱۳۹۲)، برنامۀ درسی تربیتمعلم و الگوی اجرائی مشارکتی آن؛ راهبرد تحولی برای تربیتمعلم در ایران، دوفصلنامۀ نظریه و عمل در برنامهدرسی، دورۀ ۱ (۱): ؟-؟.
نادینگز، نل (1390)، فلسفۀ تعلیم و تربیت، ترجمۀ شقایق نیکنشان، مریم انصاری، علیرضا شواخی و سیروس محمودی، اصفهان: نشرنوشته.
مارشال، کاترین؛ راسمن، گرچن ب (1377)، روش تحقیق کیفی، ترجمۀ علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
Aleandri, G., & Russo, V. (2015). Autobiographical questionnaire and semi-structured interview: comparing two instruments for educational research in difficult contexts. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197, 514-524.
Ayers, W. (1988). Teaching and Being: Connecting Teachers' Accounts of Their Lives with Classroom Practice.
Ayers, W. C., & Schubert, W. H. (Eds.). (1992). Teacher lore: Learning from our own experience. Longman Publishing Group.
Brunner, J. S. (1986). Actual minds, possible worlds. Harvard University Press.
Brown, T. C. (2015). Collaborative autobiography: a process for addressing educators' stress and awareness in 21st century public education (Doctoral dissertation).
Butt, R. (1986). Individual and Collective Interpretations of Teacher Biographies. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association (67th, SanFrancisco, CA,
Butt, R. L., & Raymond, D. (1989). Studying the nature and development of teachers' knowledge using collaborative autobiography. International Journal of Educational Research, 13(4), 403-419.
Calderhead, J., & Shorrock, S. B. (1997). Understanding teacher education: Case studies in the professional development of beginning teachers. Psychology Press.
Choi, E., Gaines, R. E., Jeong-bin H, P., Williams, K. M., Schallert, D. L., Yu, L. T., & Lee, J. (2016). Small stories in online classroom discussion as resources for preservice teachers’ making sense of becoming a bilingual educator. Teaching and Teacher Education, 58, 1-16.
Choi, T. H. (2013). Autobiographical reflections for teacher professional learning. Professional development in education, 39(5), 822-840.
Clandinin, D. J., & Connelly, F. M. (1996). Teachers' Professional Knowledge Landscapes: Teacher Stories––Stories of Teachers––School Stories––Stories of Schools. Educational researcher, 25(3), 24-30.
Cochran-Smith, M., & Demers, K. E. (2008). How do we know what we know? Research and teacher education. Handbook of research on teacher education, 1009-1016.
Connelly, F. M., & Clandinin, D. J. (1994). Telling teaching stories. Teacher education quarterly, 145-158.
Connelly, F. M., & Clandinin, D. J. (1990). Stories of experience and narrative inquiry. Educational researcher, 19(5), 2-14.
Connelly, F. M., & Clandinin, D. J. (1986). On narrative method, personal philosophy, and narrative unities in the story of teaching. Journal of research in science teaching, 23(4), 293-310.
Coulter, C., Michael, C., & Poynor, L. (2007). Storytelling as pedagogy: An unexpected outcome of narrative inquiry. Curriculum Inquiry, 37(2), 103-122.
de Jong, R., van Tartwijk, J., Wubbels, T., Veldman, I., & Verloop, N. (2013). Beginning and end of the internship: student teachers’ interpersonal profiles and the accuracy of their self-beliefs. European Journal of Teacher Education, 36(4), 393-412.
de Mora, J. C. (2014). Practical knowledge in teacher education: Approaches to teacher internship programmes. Routledge.
Diehl, J. N. (2012). Collaborative autobiography: A vehicle for administrator reflection on multiple accountability pressures. Texas State University-San Marcos. (Doctoral dissertation).
Durán Narváez, N. C., Lastra Ramírez, S. P., & Morales Vasco, A. M. (2013). Autobiographies: A Way to Explore Student-Teachers' Beliefs in a Teacher Education Program. Profile Issues in TeachersProfessional Development, 15(2), 35-47.
Enns, E. (1998). Personal and professional self-discovery through collaborative autobiography (Doctoral dissertation, Lethbridge, Alta.: University of Lethbridge, Faculty of Education, 1998).
Goodson, I. (2006). The rise of the life narrative. Teacher Education Quarterly, 33(4), 7-21.
Goodson, I. F. (2001). Life Histories of Teachers: Understanding Life and Work. Life History and Collective Memory as Methodological Strategies: Studying Teacher Professionalism, with Pik Lin Choi, Teacher Education Quarterly, Vol 35, No 2.
Gough, N. (1999). Surpassing our own histories: Autobiographical methods for environmental education research. Environmental Education Research, 5(4), 407-418.
Gough, N. (1994). Narration, reflection, diffraction: aspects of fiction in educational inquiry. The Australian Educational Researcher, 21(3), 47-76.
Greene, M. (1978). Teaching: The question of personal reality. Teachers College Record, 80, 23-32.
Gudmundsdottir, S. (1991). Story‐maker, story‐teller: narrative structures in curriculum. J. Curriculum Studies, 23(3), 207-218.
Gunn, A., Bennett, S., Evans, L. S., Peterson, B. J., & Welsh, J. L. (2013). Autobiographies in preservice teacher education: A snapshot tool for building a culturally responsive pedagogy. International Journal of Multicultural Education, 15(1).
Helgevold, N., Næsheim-Bjørkvik, G., & Østrem, S. (2015). Key focus areas and use of tools in mentoring conversations during internship in initial teacher education. Teaching and Teacher Education, 49, 128-137.
Webster, L, & Mertova, P. (2007). Using narrative inquiry as a research method: An introduction to using critical event narrative analysis in research on learning and teaching. Routledge.
Körkkö, M., Kyrö-Ämmälä, O., & Turunen, T. (2016). Professional development through reflection in teacher education. Teaching and Teacher Education, 55, 198-206.
Kelchtermans, G. (2009). Narratives and biography in teacher education. Katholieke Universiteit Leuven, Leuven, Belgium.
Lapadat, J. C. (2009). Writing our way into shared understanding: Collaborative autobiographical writing in the qualitative methods class. Qualitative Inquiry, 15(6), 955-979.
Lapadat, J. C., Black, N. E, Clark, P. G., Gremm, R. M., Karanja, L. W., Mieke, L. W., & Quinlan, L. (2010). Life challenge memory work: Using collaborative autobiography to understand ourselves. International Journal of Qualitative Methods, 9(1), 77-104.
Le Fevre, D. M. (2011). Creating and facilitating a teacher education curriculum using preservice teachers’ autobiographical stories. Teaching and Teacher Education, 27(4), 779-787.
Loughran, J. (2012). What expert teachers do: Enhancing professional knowledge for classroom practice. Routledge.
Parsons, S. (1995). The Art of Reflecting in a Two-Way Mirror: A Collaborative Autobiographical Study by Three Science Educators. Working Draft.
Parveen, S., & Mirza, N. (2012). Internship program in education: effectiveness, problems and prospects. International Journal of Learning and Development, 2(1), 487-498.
Pinar, W. F., Reynolds, W. M., Slattery, P., & Taubman, P. M. (1995). Understanding curriculum as autobiographical/biographical text. Understanding curriculum: An introduction to the study of historical and contemporary curriculum discourses, 521-523.
Pinar, W. F. (1975). The method of currere. Paper presented at the Annual Meeting of the AERA. Washington, D.C. April.
Pinar, W. F. (1994). Autobiography and an Architecture of Self (1985). Counterpoints, 2, 201-222.
Pinar, W., & Hua, Z. (Eds.). (2016). Autobiography and Teacher Development in China: Subjectivity and Culture in Curriculum Reform. Springer.
Polkinghorne, D. E. (1995). Narrative configuration in qualitative analysis. International journal of qualitative studies in education, 8(1), 5-23.
Raymond, D., Butt, R., & Townsend, D. (1992). Contexts for teacher development: Insights from teachers’ stories. Understanding teacher development, 143-161.
Tsang, W. K. (2004). Teachers’ personal practical knowledge and interactive decisions. Language Teaching Research, 8(2), 163-198.
Tarney, L. M. (1990). An integration of collaborative autobiography and peer supervision to improve instruction in adult education (Doctoral dissertation, Lethbridge, Alta.: University of Lethbridge, Faculty of Education, 1990).
Sharkey, J.A., 2001. A critical feminist teacher inquiry into the use of autobiography in teacher education. Pennsylvania State University. College o f Education. (Doctoral dissertation).
Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational researcher, 15(2), 4-14.
Simon, I. (2006). Autobiography: Inspiring new visions of teacher learning.Educate~, 3(2), 53-61.