آقاپور، اسلام و مصری، مهدی. (1390). بررسی اثرعوامل اجتماعی- فرهنگی برکیفیت زندگی در گروهی از سربازان: مبتنی برآموزه های قرآنی. قرآن وطب، 2، 1، 29-23.
ایمان، محمد تقی. (1394). روششناسی تحقیقات کیفی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
ادیب حاج باقری، محسن؛ پرویزی، سرور و صلصالی، مهوش. (1394). روش های تحقیق کیفی. تهران: انتشارات بشری.
افروز، غلامعلی. (1380). سرباز معلم و نظام تعلیم و تربیت. شماره 269. نشریه پیوند.
اکبری، اسدالله. (1372). بررسی عملکرد طرح سرباز معلم در آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان. زاهدان: اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان.
رئوف، علی. (1379). ﺟﻨﺒﺶ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﻬﺴﺎﺯﻱ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
رضوانی، محمدرضا؛ منصوریان، حسین و احمدی، فاطمه. (1388 ). ارتقای روستا به شهر و نقش آن در بهبـود کیفیـت زنـدگی ساکنان محلی. فصلنامه پژوهشهای روستایی، دوره 7.
سام آرام، عزت الله و قائم پور، محمدعلی. (1390 ). سنجش منزلت اجتماعی معلمان در بین دانش آموزان. مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 4، 3، 87-77.
سمیعی زفرقندی، مرتضی. (۱۳۹٠). روشهای تکمیل و بهبود نظام ضمن خدمت معلمان. نوآوری های آموزشی، 10، 39، 177-151.
شعبانی، حسن. (1385). مهارت های آموزشی و پرورشی. تهران: انتشارات سمت.
شعبانی، زهرا. (۱۳۸۳). بررسی تطبیقی برنامه تربیت معلم ایران و چند کشور جهان. فصلنامه تعلیم وتربیت. 79، 159-121.
صادقی، علیرضا و هواس بیگی، فاطمه. (1395). نقد نظریه رایج برنامه درسی پنهان؛ ضرورت چرخش پارادایمی از برنامه درسی قصد نشده به برنامه درسی قصد شده. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 10، 40، 142-121.
صافی، احمد. (1390). آموزش و پرورش ابتدایی، راهنمایی تحصیلی و متوسطه. چاپ چهارم، تهران: سمت.
عبدالهی، بیژن. (۱۳۹٠) . بازتعریف رشد حرفه ای مداوم معلمان: تغییر پارادیم های آموزش و یادگیری، ره پویه هنر، 3، 22، 65-50.
عبداللهی، بیژن؛ دادجوی توکلی، عطیه و یوسلیانی، غلامعلی. (1393). شناسایی واعتبار سنجی شایستگی های حرفه ای اثر بخش، فصلنامه نوآوری های آموزشی، 49، 13، 42-26.
علیزاده، ابراهیم و رضایی، علیمحمد. (1388). بررسی منزلت اجتماعی حرفه معلمی و تغییرات آن در طول سه دهه گذشته. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 8، 29، 26-7.
فتحی آشتیانی، علی و سجاده چی، عارف. (1384). ارزیابی روان شناختی سربازان فرماندهی آماد و پشتیبانی در یک واحد نظامیُ، مجله طب نظامی، 7، 2، 159-153.
قاسمی نژاد، افسر و اسماعیلی، رضا. (1383). بررسی شأن وموقعیت اجتماعی معلمان از دیدگاه دانش آموزان مدارس راهنمائی و متوسطه اصفهان. فصلنامه آموزه، 23، 47-42.
زاهدی، محمد جواد؛ لهسایی زاده، عبدالعلی و نوروزی قطب آبادی، وحید رضا. (1387) بررسی عوامل اقتصادی، اجتماعی و آموزشی مؤثر بر تمایل به خروج معلمان فوق لیسانس و بالاتر از آموزش و پرورش شهر شیراز. مجله علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شیراز،1، 159-129.
نویــدی، احد و برزگر، محمود. (1382). راههای ارتقاء منزلت اجتماعی معلمان. فصلنامه تعلیم و تربیت، 19، 74، 100-55.
Bernaus, M., Wilson, A., Gardner, R.C. (2009). Teachers’ motivation, classroom strategy use, students’ motivation and second language achievement. Porta Linguarum, 12: 25-36.
Chapman, A. (2005). Induction Training Design Guide and Free Induction. Retrieved from: www.businessballs.com.
Cheng, H.F., Dӧrnyei, Z. (2007). The use of motivational strategies in language instruction: the case of EFL Teaching in Taiwan. Innovation in Language Learning and Teaching, 1(1): 153-174.
Cranston, N.,
Mulford, B.,
Keating, J. and
Reid, A. (2010), "Primary school principals and the purposes of education in Australia",
Journal of Educational Administration, Vol. 48 No. 4, pp. 517-539.
Deci, E.L. & Ryan, R.M. (2002). Handbook of self-determination research. Rochester, NY: University of Rochester Press.
Eisner ،E. (2005).Reimagining schools،Rutledge،NY.Chapter15: Educational Reform and the Ecology of Schooling.Teachers College Record. 1992. 93(4):610-627.
Fernet. C.; Guay. F.; Senecal. C. & Austin. F. (2012). Predicting intraindividual changes in teacher burnout: The role of perceived school environment and motivational factors. Journal of Teaching and Teacher Education, 28: 514- 545.
Friedman, I.A. (2003). Self-efficacy and burnout in teaching: the importance of interpersonalrelations efficacy. Journal of Social Psychology of Education, 6: 191-215.
Guajardo, J. (2011). Teacher motivation: Theoretical framework, situation analysis of Save the Children country offices, and recommended strategies. Fairfield, CT: Save the Children.
Hargreaves, L., Cunningham, M., Everton, T., Hansen, A., Hopper, B., Mclntyre, D& Wilson, L. (2006). The status of teachers and the teaching profession: Views from inside and outside the profession: Interim findings from The Teachers Status Project. Research Report No 755. London: DfES.
Hobbs،L. (2013).Teacheing ،out-of-filed، as a boundary-crossing even : Factors shaping teacher identify .International Journal of Science and Mathematics Education،11:271-279.
Ingersoll.R. M. (2001).Rejoinder: Misunderstanding the problems of out-of-teaching.Educational Researcher.30:21-22.
Malandrakis, G., Karagianni, A., & Pani, D. (2016). Student-teachers’ verbal communication patterns during their teaching practice in ‘Studies for the Environment 'subject in early Greek primary classes. European Journal of Teacher Education, 39(4), 491-506.
Maslow, A. H. (1943). A theory of human motivation. Psychological review, 50 (4), 370.
Melser; D.(2009).verbal communication: from pedaogy to make-belive.Language sciences,31 (5),555-571.
McConney ،A. AND Price، A .(2009)Teacheing out-of-filed in Western Australia. Australian Journal of Teacher Education ،34 (6): 86-100.
Okoli, A. C. (2017). Relating Communication Competence to Teaching Effectiveness: Implication for Teacher Education. Journal of Education and Practice, 8(3), 150-154.
Nicolaidis, C. S; Katsaros, K. (2011). Tolerance of ambiguity and emotional attitudes in a changing business environment: A case of Greek IT CEOs. Journal of Strategy and Management, 4(1), 44–61.
Richter, D., Kunter, M., Klusmann, U., Ludtke, O., & Baumert, J. (2011). Professional development across the teaching career: Teachers' uptake of formal and informal learning opportunities. Teaching & Teacher Education, 27(1), 116-126.
Schleicher, A. (Ed.). (2012). Preparing teachers and developing school leaders for the 21st century: Lessons from around the world. OECD Publishing.
Sternberg, R. J., & Zhang, L. F. (2005). Styles of Thinking as a Basis of Differentiated Instruction. Theory Into Practice (TIP), 44(3), 245-253.
Yong, B.C.S. (1995). Teacher trainees’ motives for entering into a teaching career in Brunei Darussalam, Teaching and Teacher Education, 11(3): 215-280.