اعزازی، ش (1380)، تحلیل ساختاری جنسیت. در ن. جزنی و ف. کاظمی (تدوین)، نگرشی بر تحلیل جنسیتی در ایران. تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
حبیبپور گتابی، کرم (1397)، برساختاجتماعیِ تفاوت جنسیت در کلاس درس دانشگاهی، تهران: پژوهشکدة مطالعات اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
حقیقت گو، م. (1384)، تحصیلات دختران، سندی ماندگار و مایۀ افتخار (عملکرد 25 سالۀ آموزش و پرورش، آمارها و مقایسه ها با دیگر کشورها، پیام زن (ویژه نامۀ زن در جمهوری اسلامی ایران-دفتر سوم)، 14(1): 282-308.
صفارحیدری، ح، صالحی عمران، ا. منتظری جویباری، ا. (1388)، زمینهیابی افزایش مشارکت زنان در آموزش عالی (مطالعه موردی دانشگاه مازندران)، فصلنامۀ انجمن آموزش عالی ایران، 1(4): 85-106.
فاتحی، ا؛ و همکاران (1388)، چرایی افزایش نسبی ورود دختران به دانشگاه (مطالعه موردی دانشگاه اهواز)، فصلنامه زنان، ش؟: 173-204.
فاضلی، ن (1394)، چالشهای علوم انسانی در ایران، در م. مهرمحمدی، ن. موسی پور، آموزش علوم انسانی در دانشگاههای ایران: طراحی یک الگوی تدریس دانش پژوهانه، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
فراستخواه، مقصود (1383)، زنان، آموزش عالی و بازار کار، زن در توسعه و سیاست، ش 8: 147-164.
فراستخواه، مقصود (1387)، سرگذشت و سوانح دانشگاه در ایران. تهران: رسا.
فریدونی، س؛ مهران، گ و منصوریان، ی (1393)، نظریه تواناسازی زنان در آموزش عالی ایران؛ نظریه ای داده بنیاد، پایاننامۀ مقطع دکترا رشته مدیریت آموزش عالی، دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران. (ویراستار: پایان نامه را چند نفر می نویسند؟)
قانعی راد، م. قدیمی، ا. (1387)، ناموزونی مشارکت زنان در آموزش عالی، مجلۀ علمی و پژوهشی تحقیقات زنان، 2(3): 29-49.
قلی زاده، آ. برکت، ن (1386)، روند تحولات آموزش عالی زنان استان اصفهان در سالهای 1370 تا 1380، پژوهش در برنامهریزی درسی، ش 13: 99-122.
کشاورز، خدیجه (1397)، رؤیای ناتمام؛ تجربۀ زیسته دختران در دانشگاههای ایران، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
طیبی نیا، مهری (1396)، دانشگاه، هویت و سیاست زندگی زنان، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
Abbott، P.، Tyler، M.، & Wallace، C. (2006). An introduction to sociology: Feminist perspectives: Routledge.
Bagilhole, B. (2007) Challenging women in the male academy: think about draining the swamp, in P. Cotterill, S. Jackson and G. Letherby (Eds) Challenges and Negotiations for Women in Higher Education. Dordrecht: Springer.
Barnacle، R. (2009). Gut instinct: The body and learning. Educational Philosophy and Theory 41(1)، 22–33.
Beauvoir، S. D. (1949). The second sex. (H. M. Parshley، Trans.) New York: Knopf.
Blackmore, J. & Sachs, J. (2000). Paradoxes of leadership and management in higher education in times of change: some Australian reflections. International journal of leadership in education 3(1), 1-16.
Boyer، D. (2005). The corporeality of expertise. Ethnos، 70 (2)، 243-266.
Braun، V.، & Clarke، V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology، 3(2)، 77-101.
Butler، J. (1990). Gender trouble:Feminism and the subversion of identity. New York: Routledge.
Clandinin، D. J. (1994). Personal experience methods. In N. K. Lincoln، Handbook of Qualitative Research (pp. 413-427). London: Sage Publications.
Clandinin, D.J. and Murphy, M.S. (2007). Looking Ahead: Conversations With Elliot Mishler, Don Polkinghorne, and Amia Lieblich in Handbook of narrative inquiry: mapping a methodology, ed. D.J. Clandinin, Sage, Thousand Oaks, CA, pp. 632- 650.
Esin، C.، Fathi، M.، & Squire، C. (2014). Narrative analysis: The constructionist approach. The Sage handbook of qualitative data analysis، 203-216.
Evans، Mary (1995) 'Ivory Towers: life in the mind' in Morley، L. and Walsh، V. (eds)، Feminist Academics: creative agents for change. London: Taylor and Francis
Flax، J. (1996). Taking multiplicity seriously: Some implications for psychoanalytic theorizing and practice. Contemporary Psychoanalysis، 32(4)، 577-593.
Green, B. (2005). Unfinished business: Subjectivity and supervision. Higher Education Research and Development, 24(2), 151-163.
Griffin، S. (1999). What her body thought: A journey into the shadows. San Fransisco: Harper San Fransico.
Healy, G., Bradley, H. & Forson. (2011). Intersectional sensibilities in analysing inequality regimes in public sector organizations. Gender, Work and Organization 18(5): 467– 487.
Hopwood، N.، Paulson، J. (2012). Bodies in narratives of doctoral students' learning and experiences. Studies in Higher Education، 37(6)، 667-681. DOI:10.1080/03075079.2010.537320
Kelly، D.H.، Kelly، G.P. (2017). Women's education in the third world. Routeldge. London.
Leonard, D. (2001). A woman's guide to doctoral studies. US: Open University Press.
Letherby, G. (2003). Feminist research in theory and practice: McGraw-Hill Education (UK).
Lynch, K. )2010(.Carelessness: A hidden doxa of higher education. Arts and humanities in higher education 9(1): 54–67.
Mehran، G. (2009). “Doing and Undoing Gender”: Female Higher Education in the Islamic Republic of Iran. International Review of Education، 55(5-6)، 541.
Miller، J. L. (2005). Sounds of Silence Breaking: Women، Autobiography، Curriculum (2nd ed.). Peter Lang.
Money، J.، & Ehrhardt، A. (1987). Man and Woman، Boy and Girl: The Differntiation and Demorphism of Gender Identity. Baltimore، MD: John Hopkins University.
Oakley، A. (1972). Sex، Gender and Society. London: Maurice Temple Smith Ltd.
Pinar، W.، Reynolds، W.، Slattery، P.، & Taubman، P. (1995). Understanding Curriculum: An Introduction to the Study of Historical and Contemporary Curriculum Discourses. New York: Peter Lang.
Rezai-Rashti، G. M.، & James، S. (2009). Women and higher education in postrevolutionary Iran: Unsettling policies and unanticipated outcomes. Race، ethnicity and gender in education (pp. 45-58): Springer.
Riessman، C. K. (2008). Narrative Methods for Human Sciences. Thousand Oaks، CA: Sage.
Shavarini، M. K. (2005). The feminisation of Iranian higher education. International Review of Education، 51(4)، 329-347.
Stoller، R. (1968). Sex and Gender: On the Development of Masculinity and Feminity. New York: Science House.