خنیفر،حسین و مسلمی، ناهید (1397). اصول و مبانی روش های پژوهش کیفی، رویکردی نو و کاربردی (جلد اول). تهران: انتشارات نگاه دانش.
ضایی،منیره. (1388). تدوین الگوی نظری زیباییشناسی و هنری در تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران.طرح پژوهشی پژوهشکده تعلیم و تربیت وزارت آموزش و پرورش.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی(1396). راهنمای درس هنر.تهران: شرکت افست.
شرفی، حسن. (1390). امکان کاربرد رویکرد تلفیق تولید هنری و مفاهیم علوم تجربی در آموزش هنر، فصلنامه نوآوریهای آموزشی،(39)10، 149-119. پ
عابدینی، میمنت، و رضایی، ملوکه (1400). بررسی تأثیر آموزش هنر با رویکرد تربیتهنری بر علاقه به درس هنر و عشق به یادگیری. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 16(60)، 146-127
عطاران، محمد (1395). پژوهش روایی: اصول و مراحل. تهران: انتشارات دانشگاه فرهنگیان.
فتحی واجارگاه، کورش. (1386). بهسوی هویتهای جدید برنامه درسی. تهران: انتشارات آییژ.
فهیمی فر، علیاصغر. (1386). جستارها: تفاوت آراء افلاطون و ارسطو در زیباشناختی و هنر. فصلنامه هنر و معماری(26)16، 198-173.
قاسم پورمقدم. (1396). مبانی و عناصر برنامه درسی مدارس والدورف آلمان. پژوهش در برنامهریزی درسی،(54)14، 1-7.
کانت، ایمانوئل (1392). تعلیموتربیت" اندیشههایی در بارۀ آموزشوپرورش" ،ترجمۀ غلامحسین شکوهی، انتشارات دانشگاه تهران،
گال،مردیت؛ بورگ،والتر و گال، جویس (1386). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روان شناسی (جلد اول).ترجمۀ احمدرضا نصر و همکاران. تهران: انتشارات سمت.
گرمابی، حسنعلی؛ ملکی ، حسن؛ بهشتی، سعید و افهمی، رضا (1394). طراحی طراحی و اعتبار یابی الگوی بومی برنامه درسی دوره ابتدایی مبتنی بر مؤلفههای زیباییشناسی و هنر. فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان،(2)1،32-1.
لرکیان،مرجان. (1389). طراحی و اعتبار بخشی الگوی مطلوب برنامه درسی هنر دوره ابتدایی. تهران: دانشگاه طباطبایی، رساله دوره دکتری.
ملکی، حسن و گرمابی، حسنعلی (1398). هویت هنری و زیباشناسانه برنامه درسی. تهران: انتشارات آییژ.
مهرمحمدی، محمود و امینی، محمد. (1380). طراحی الگوی مطلوب تربیت هنری دوره ابتدایی و مقایسه آن با وضعیت موجود. فصلنامه علومانسانی دانشگاه الزهرا،(39)11، 246-239.
مهرمحمدی، محمود. (1383). آموزش هنر، چیستی، چرایی و چگونگی. تهران: انتشارات مدرسه.
مهرمحمدی،محمود (1390).تبیین چرخش زیباشناسانه در تعلیم و تربیت: درسهای خرد و کلان برای بهبود کیفیت آموزش با الهام از عالم هنر. فصلنامه تعلیم و تربیت،(105)27، 11-34.
Aden, F., & Theodotou, E. (2019). Reggio Emilia and the arts approach: Two exceptional examples of multimodal learning in early years. Journal of Global Education and Research, 3(2), 158-167.
Belting,Paul. E & Belting,Natalia maree.(2010).the modern high school curriculum.New Dehli: cosmo publications.
Broudy, Harry.(1971).Some duties of a theory of educational aesthetics. Included at: aesthetics and problems of education. Edited by: Ralph A. Smithe. University of Illinois Press Urbana,Chicaco,London.
Broudy, Harry.(1971).Some duties of a theory of educational aesthetics. Included at: aesthetics and problems of education. Edited by: Ralph A. Smithe. University of Illinois Press Urbana,Chicaco,London.
Burnaford, G., Aprill, A., & Weiss, C. (2001). Renaissance in the classroom: Arts integration and meaningful learning. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
Carpenter, T., & Gandara, J. (2018). Making connections: Collaborative arts integration planning for powerful lessons. Art Education, 71(4), 8-13.
Camille, F., & Steve, S. (2020). How Arts Education Supports Social-Emotional Development: A Theory of Action. State Education Standard, 20(1), 31-35.
Eisner,Elliot.w.(1977). Educating artistic vision.New York: The Macmillan Company.
Eisner,Elliot.w.(2002).The art and the creation of mind .Yale university press/new haven and London.
Eisner,Elliot.w.(2005).Reimagining schools: the selected works of Elliot w . Eisner. Published in the USA and Canada by Routledge.
Ewing, Robyn(2017). The Creative Arts and Teacher Education. Included at: The SAGE handbook of research on teacher education. Edited by Clandinin, D. J., & Husu, J. (Eds.). Sage publication.
Fleming, J., Gibson, R., & Anderson, M. (2016). How arts education makes a difference. Research examining successful classroom practice and pedagogy. Abingdon, Oxon: Routledge.
Huey,Aw Young and Hussein Maimon Binit.(2012). Stregthening arts education: a case study in Kinya district Perak. Proceedings management, agroindustry and tourism industry-84th international conference on humanities and social sciences.April 21th,2012. Faculty of liberal arts, prince of Songkla University.
Kirkham, J. A., & Kidd, E. (2015). The effect of Steiner, Montessori, and national curriculum education upon children's pretence and creativity. The Journal of Creative Behavior, 51(1), 20-34.
LaJevic, L. (2013). Arts Integration: What Is Really Happening in the Elementary Classroom?. Journal for Learning through the Arts, 9(1), n1.
Lisa ,LaJevic (2013). Arts Integration: What Is Really Happening in the Elementary Classroom?. Journal for Learning through the Arts, 9(1), n1.
Priolo, J. (2009). Using art and mathematics together to help improve students' progress, Doctoral dissertation, Caldwell College.
Savage, J. (2018). Music Education for All. FORUM: for Promoting 3-19. Comprehensive Education, 60(1), 111-122.
Senapaty,hrushikesh.(2019). Art integrated learning Guidelines. New Delhi: Published by National Council of Educational Research and Training.
Smite, A.Ralph.(2004).Policy and arts education. included at : Handbook of research and policy in art education, Edited by Elliot.w Eisner and Michael ,D.Day.pp.(87-92).Lawrence Erlbaum Associated,Inc.
Smite, A.Ralph.(2008).educational aesthetics and Policy.the Journal of policy arts education review. Vol:109, No:6, July/Agust2008.