آقاپور، شهلا، موحد محمدی، حمید، علم بیگی، امیر، و شبانعلی فمی، حسین. (1391). بررسی نقش مهارتهای توسعه فردی در برنامه درسی در شکلگیری قابلیت اشتغال در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتههای کشاورزی دانشگاه تهران. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش. 18(1) .128-113.
آقاپور، شهلا، موحد محمدی، سید حمید، و علم بیگی، امیر. (1394). مهارتهای کلیدی در شکلگیری اشتغالپذیری دانشجویان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 1 ، 56-.41
درویشان، علی، تسلیمی، محمدسعید، و حکیمزاده، رضوان. (1398) طراحی مدل مهارتهای اشتغالپذیری دانشآموختگان آموزش عالی کشور، نمونه موردی: بنگاههای کوچک و متوسط استان تهران. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی. 19، .7-39
راهداری، مائده، نصر، احمدرضا، نیلی، محمدرضا، و ترک لادانی، بهروز. (1394) ارزیابی مهارتهای حرفهای و وضعیت اشتغال دانشآموختگان کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 21(2)، 23-1.
شرفی، محمد، عباس پور، عباس. (1394) شناسایی قابلیت های اشتغال دانش آموختگان دانشگاه ها بر اساس نظریه داده بنیاد دو فصلنامه نوآوری و ارزش آفرینی، 7، 49-33.
شریفی اسدی ملفه، فاطمه، خراسانی، اباصلت، فتحی واجارگاه، کوروش، و صالحی عمران، ابراهیم. (1398). تعیین مؤلفههای اشتغالپذیری دانشآموختگان دانشگاهی با رویکرد آمیخته اکتشافی. فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. 7،13، 52-29.
معماریان، حسین. (1392) نوآوری در آموزش مهندسی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
وحیدشاهی،کورش، .صالحی عمران، ابراهیم و ولی پور خواجه قیاسی، رقیه. (1391) مهارتهای زندگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران سال 1389. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 12(2)،100-93.
Ab Rasid, N., & Amin, N. F. (2019). Industry 4.0 Civil Engineer Job Skills Required By Employers in Malaysia. Jurnal Kemanusiaan, 17(1), 28-31
AlMunifi, A., & Aleryani, A. (2019). Knowledge and skills level of graduate civil engineers employers and graduates’ perceptions. 84-101 https://doi.org/10.3991/ijep.v9i1.9744
Artess, J., Hooley, T. and Mellors-Bourne, R. (2017). Employability: A Review of the Literature 2012-2016. York: Higher Education Academy
Blom, A., & Saeki, H. (2011). Employability and skill set of newly graduated engineers in India. World Bank Policy Research Working Paper, (5640).
Braun, V. & Clarke, V. (2006), Using thematic analysis in psychology, Qualitative Research in Psychology, 3 (2), 77-101.
Bridgstock, R. (2009). The graduate attributes we’ve overlooked: Enhancing graduate employability through career management skills. Higher Education Research & Development, 28(1), 31-44.
Chapman, B., & Doris, A. (2019). Modelling higher education financing reform for Ireland. Economics of Education Review, 71, 109-119.
Clark, H. (2013). A comprehensive framework for measuring skills gaps and determining work readiness. Employment Relations Today, 40(3), 1-11.
Confederation of British Industry (CBI). (2013). Changing the pace: CBI/Pearson education and skills survey 2013.
Craps, S., Pinxten, M., Saunders, G., Leandro Cruz, M., Gaughan, K., & Langie, G. (2017). Professional roles and employability of future engineers. In Proceedings of the 45th sefi Annual Conference 2017-Education Excellence for Sustainability, sefi 2017 (pp. 499-507). European Society for Engineering Education SEFI.
Crawley, E., Cha, J., Malmqvist, J., & Brodeur, D. (2008). The context of engineering education. In Proceedings of the 4th International CDIO Conference, Gent, Belgium.
Erdem, E., & Tugcu, C. T. (2012). Higher Education and Unemployment: a cointegration and causality analysis of the case of Turkey. European Journal of Education, 47(2), 299-309.
Hanapi, Z., & Nordin, M. S. (2014). Unemployment among Malaysia graduates: Graduates’ attributes, lecturers’ competency and quality of education. Procedia-social and Behavioral Sciences, 112, 1056-1063.
Harvey, L. (2005). Embedding and integrating employability. New Directions for Institutional Research, 128, 13-28
Husain, M. Y., Mokhtar, S. B., Ahmad, A. A., & Mustapha, R. (2010). Importance of employability skills from employers’ perspective. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 7, 430-438.
International Engineering Alliance. (2013). Graduate attributes and professional competencies. Version 3.
Kamaruzaman, F. M., Hamid, R., Mutalib, A. A., & Rasul, M. S. (2019). Conceptual framework for the development of 4IR skills for engineering graduates. Global Journal of Engineering Education, 21(1), 54-61.
Knight, P., & Yorke, M. (2004). Learning, curriculum and employability in higher education. London: RoutledgeFalmer.
Marimuthu, M., Arokiasamy, L., & Ismail, M. (2009). Human capital development and its impact on firm performance: Evidence from developmental economics. Journal of International Social Research, 2(8), 266-271
Matsouka, K., & Mihail, D. M. (2016). Graduates’ employability: What do graduates and employers think?. Industry and Higher Education, 30(5), 321-326.
Minelli, E., Rebora, G., & Turri, M. (2012). Waiting for the market: where is the Italian university system heading? Higher Education Policy, 25(1), 131-145.
National Academy of Engineering, U. S. (2004). The engineer of 2020: Visions of engineering in the new century. Washington, DC: National Academies Press.
Noordin, M. K. (2014). Project-Based Learning framework for non-technical skills (Doctoral dissertation, Universiti Teknologi Malaysia).
Paul, P. (2015). Virtual placements to develop employability skills for civil and environmental engineering students. Education Sciences, 5(2), 47-64.
Pazil, A. H. M., & Razak, R. C. (2019). Perspectives of Asian Employers on Graduates' Soft Skills: A Systematic Review. Universal Journal of Educational Research, 7(11), 2397-2405.
Sait, H. H., Turkman, N., & Ishaq, R. (2018). Managing the Senior Capstone Design Project for Undergraduate Students at King Abdulaziz University. International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), 8(5), 89-107.
Saleh, R., Widiasanti, I., & Hermawan, H. (2019, December). Development of communication competency for civil engineering students. Journal of Physics: Conference Series 140(2), 22-24.
Shyamalee, M. M. G. V., Wickramasinghe, W. M. V. S. K., & Dissanayake, S. (2013). Comparative study on employability skills of engineering graduates of different disciplines. International Journal of Education and Information Technologies, 7(4), 170-177.
Singh, P., Thambusamy, R., Ramly, A., Abdullah, I. H., & Mahmud, Z. (2013). Perception differential between employers and instructors on the importance of employability skills. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 90, 616-625.
Suleman, F. (2016). Employability skills of higher education graduates: Little consensus on a much-discussed subject. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 228, 169-174.
Yang, L. (2018). Higher education expansion and post-college unemployment: Understanding the roles of
fields of study in China. International Journal of Educational Development, 62, 62-74.