- آذر، عادل؛ خسروانی، فرزانه؛ جلالی، رضا. (1398)، تحقیق در عملیات نرم، تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
- آذر، عادل؛ غلامزاده، رسول. (1398). کمترین مربعات جزئی، تهران: انتشارات نگاه دانش.
- آقازاده، محرم. (1394). راهنمای روشهای نوین تدریس. تهران: انتشارات آییژ.
- ادیب منش, مرزبان, صدر, آمنه. (1400). طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی ارتقای مهارتهای زندگی دانش آموزان دوره ابتدایی. مطالعات برنامه درسی, 16(62), 223-256.
- افسون، محبوبه؛ ابراهیمی، لقمان؛ احمدی، محمد سعید(1395). بررسی مشکلات یادگیری ریاضی دانشآموزان مقطع ابتدایی، دومین همایش ملی روانشناسی مدرسه، اردبیل: دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،131-130
- ایزد، عباس؛ دیبایی، محسن؛ سبحانی، مهدی. (1399). شناسایی و اعتباربخشی چارچوب نظری برنامه درسی پژوهش محور و تحلیل آن در محتوای علوم تجربی پایه ششم ابتدایی. تفکر وکودک، 11(2)، 1-28.
- برومند، مهناز؛ موسوی، رضا؛ سیفی، طیبه (1398). راهنمای عملی یادگیری مسئله محور. تهران: انتشارات ارسطو.
- حسنی، مهدی؛ دستجردی،رضا؛ اسدی، رضا (1400). بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر استانداردهای فرایندی نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم در درس ریاضی. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 10 (26)، 195-214.
- حبیبی، آرش(1397).تصمیمگیری چند معیاره، روش مدلسازی ساختاری_تفسیری (ISM)، پارس مدیر
- دافعی، حمید؛ امامجمعه، محمدرضا؛ نصری، صادق. (1399). الگوی برنامه درسی توسعۀ دانش تخصصی تقسیم کسرها مبتنی بر برنامهریزی درسی مدرسهمحور. پژوهشهای برنامه درسی، 10(1)، 255-281.
- داوری، علی؛ رضازاده، آرش. (1392). مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
- رفیعپور گتابی، ابوالفضل؛ گویا، زهرا(1389).ضرورت و جهت تغییرات در برنامه درسی ریاضی مدرسهای در ایران از دیدگاه معلمان. نوآوریهای آموزشی.9 (33)،91-120
ریحانی، ابراهیم(1399). مروری بر ساختار و رویکردهای آموزشی کتابهای ریاضی مدرسهای ایران، نشر تهران: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی.
- شعبانی، حسن (1397). پرورش تفکر انتقادی با استفاده از شیوه آموزش مسئلهمحور. مجله مدرس، 4 (1)، 115-125.
- شیخی آرام، امین (1395). بررسی سیر تحولات برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی در ایران، ساری : اولین اجلاس بینالمللی مدیریت، حسابداری، علوم تربیتی و اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، شرکت علمی – پژوهشی باران اندیشه
- عطریان، نرگس؛ عطریان، فرامرز (1400). طراحی الگوی تدریس پرورش تفکر فلسفی در دوره ابتدایی. تفکر وکودک، 12(1)، 181-202.
- گرزین، مرتضی (1398). الگوی طراحی آموزشی مبتنی بر یادگیری زایشی درس ریاضی پایه ششم ابتدایی. پویش در آموزش علوم پایه، 5(15)، 48-59.
- مرتضوی، مرتضی؛ گویا، زهرا؛ آزاد، سهیلا. (1399). چالشهای اجرای ارزشیابی توصیفی درس ریاضی در دوره ابتدائی در ایران از دیدگاه معلمان. نظریه و عمل در برنامه درسی، ۸ (۱۵)، ۲۲۸-۱۹۳.
- ملکزاده، شیما؛ حجازی، الهه؛ کیامنش، رضا. (1400). طراحی و تدوین بسته آموزشی توانمندسازی و اثربخشی آن بر عملکرد و باورهای ریاضی دانش آموزان. علوم روانشناختی، 20 (103)، 1095-1116.
- نبوی، راحله؛ شیروانی، علی. (1400). بهرهگیری از روش بازی در بهبود بی علاقگی و کمتوجهی دانشآموز دبستانی به درس ریاضی. پویش در آموزش علوم پایه، 7 (22)، 32-56.
- نجفی, حسن, ملکی, حسن, سبحانی نژاد, مهدی, مصباح, علی. (1400). طراحی الگوی برنامه درسی هویت دینی در دوره اول متوسطه. مطالعات برنامه درسی, 16(61), 59-92.
- ویسی، غلام؛ حاجی، هادی؛ شرفی، نرجس. (1400). تحلیل اصل یاددهی-یادگیری در برنامهریزی درسی با تاکید بر منابع اسلامی. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 9(16)، 205-234.
- Agustoni, A. (2021). Development of science learning devices contexstual problem based learning (CPBL) based in improving problem solving skills for 4th grade elementary school. In Journal of Physics: Conference Series, 183(9), 0120-139.
- Assen, J. H. E., Meijers, F., Otting, H., & Poell, R. F. (2016). Explaining discrepancies between teacher beliefs and teacher interventions in a problem-based learning environment: A mixed methods study. Teaching and teacher education, 60, 12-23.
- Atika, N., Roza, Y., & Murni, A. (2020). Development of learning tools by application of problem based learning models to improve mathematical communication capabilities of sequence and series materials. Journal of Educational Sciences, 4(1), 62-72.
- Bosica, J., Pyper, J. S., & MacGregor, S. (2021). Incorporating problem-based learning in a secondary school mathematics preservice teacher education course. Teaching and Teacher Education, 102, 103335.
- Chin, W. W. (1998). The partial least squares approach to structural equation m - odeling. Modern methods for business research, 295(2), 295-33.
Fernandes, H. V. (2021). From student to tutor: A journey in problem-based learning. Currents in Pharmacy Teaching and Learning, 13(12), 1706-1709.
- Fitria, Y., Amini, R., Setiawan, B., & Ningsih, Y. (2019). The difference of students learning outcomes using the project-based learning and problem-based learning model in terms of self-efficacy. In Journal of Physics: Conference Series, 138(1), 120-142).
- Hendriana, H., Johanto, T., & Sumarmo, U. (2018). The Role of Problem-Based Learning to Improve Students' Mathematical Problem-Solving Ability and Self Confidence. Journal on Mathematics Education, 9(2), 291-300.
- Henseler, J., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2015). A new criterion for assessing discriminant validity in variance-based structural equation modeling. Journal of the academy of marketing science, 43(1), 115-135.
- Koehler, A. A., Cheng, Z., Fiock, H., Wang, H., Janakiraman, S., & Chartier, K. (2021). Examining students' use of online case-based discussions to support problem solving: Considering individual and collaborative experiences. Computers & Education, 104407.
- Malmia, W., Makatita, S. H., Lisaholit, S., Azwan, A., Magfirah, I., Tinggapi, H., & Umanailo, M. C. B. (2019). Problem-based learning as an effort to improve student learning outcomes. Int. J. Sci. Technol. Res, 8(9), 1140-1143.
- Mustofa, R. F., & Hidayah, Y. R. (2020). The Effect of Problem-Based Learning on Lateral Thinking Skills. International Journal of Instruction, 13(1), 463-474.
- Permatasari, B. D. (2019). The Influence of Problem Based Learning towards Social Science Learning Outcomes Viewed from Learning Interest. International Journal of Evaluation and Research in Education, 8(1), 39-46.
- Siagan, M. V., Saragih, S., & Sinaga, B. (2019). Development of Learning Materials Oriented on Problem-Based Learning Model to Improve Students' Mathematical Problem Solving Ability and Metacognition Ability. International Electronic Journal of Mathematics Education, 14(2), 331-340.