ادیبمنش، مرزبان؛ صدر، آمنه (1400). طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی ارتقای مهارتهای زندگی دانشآموزان دوره ابتدایی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال شانزدهم، شماره 62، 256- 223.
اسدی، مژگان (1400). ارزیابی میزان اثربخشی طرح مدرسه خوانا در مدارس دوره دوم ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری. پایاننامه، پردیس بحرالعلوم شهرکرد، گروه علوم انسانی.
اسماعیلزاده، علیاصغر. (1391). بررسی رویکردها و رویههای آموزش مهارتهای زندگی در چندین کشور و ارائه تجربیات مشابه. تهران.
اکبریان، مائده. (1401). تأثیر طرح مدرسه خوانا بر مهارت خواندن و نوشتن دانشآموزان پایه دوم ابتدایی ناحیه 4کرج. پایاننامه، پردیس نسیبه تهران، گروه علوم تربیتی.
جزنی، نسرین (1394). مدیریت منابع انسانی. تهران، نشر نی.
جوادیپور، محمد؛ عزیزی، پروین؛ نوروززاده، رضا (1393). میزان تحقق اهداف مهارتهای زندگی در دانشآموزان دوره ابتدایی. پژوهشهای آموزش و یادگیری، دوفصلنامه علمی-پژوهشی دانشگاه شاهد، سال بیست و یکم، دوره جدید، شماره 4، 113-128.
حمیدینصرآباد، اکرم؛ شیخیفینی، علیاکبر؛ زینلیپور، حسین؛ سماوی، عبدالوهاب (1399). ارزیابی ظرفیت کتابهای درسی بخوانیم دوره ابتدایی از حیث تطابق با چارچوب سنجش مطالعه پرلز 2016. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال پانزدهم، شماره 59، 204-183.
حیدری، عبدالحسین (1399). تحلیل محتوای کتابهای نگارش فارسی دوره دوم ابتدایی بر اساس پیوستار نوشتن. پژوهشنامه آموزش فارسی به غیر فارسی زبانان، سال نهم، شماره دوم، پیاپی 20، 87-113.
حیدری، عبدالحسین؛ سیدکلان، سیدمحمد (1398). تحلیل پرسشهای خواندن و درک مطلب کتابهای فارسی دورهی دوم ابتدایی بر اساس طبقهبندی بَرِت (1976). پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، سال هشتم، شماره دوم، 92-69.
دانشگر، مریم. (1400). ارزشیابی بروندادهای نظام متوسطه کشور از منظر مهارتهای زبانی و ادبی. جستارهای زبانی، شماره 1، پیاپی61، 491-521.
دهقان مقدم، مهناز. (1401). ارزیابی تاثیر طرح خوانا در مدارس شهرستان سرخس. پایاننامه، موسسه آموزش عالی فردوس رهجویان دانش - برازجان، گروه علوم تربیتی.
رحمانی، عذرا؛ حسینیمهر، علی؛ حیاتی، مریم. (1400). جایگاه مؤلفههای آداب و مهارتهای زندگی اسلامی (طرح کرامت) در کتابهای درسی دوره ابتدایی. اسلام و پژوهشهای تربیتی، سال سیزدهم، شماره اول، پیاپی25، 105-123.
رنجبری، الهام؛ رنجبری، الناز؛ افراشته، حلیمه (1400). تأثیر طرح خوانا بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشآموزان ابتدایی شهر بندرعباس. سومین همایش ملی پژوهشهای حرفهای در روانشناسی و مشاوره «با رویکرد از نگاه معلم»، دانشگاه هرمزگان.
زندی، بهمن. (1399). روش تدریس زبان فارسی (دردوره دبستان). تهران، انتشارات سمت.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (قاسمپورمقدم، حسین؛ اکبریشلدره، فریدون؛ بهروان، نازیلا؛ میرائی آشتیانی، مهتاب؛ سجودی، مرجان؛ محمدی، راحله) (1395). راهنمای معلم فارسی ششم دبستان. تهران، شرکت افست.
سلسبیلی، نادر (1399). کند و کاو در حوزه ویژگیهای برنامه درسی مرجع زبانآموزی دوره ابتدایی. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، سال هشتم، شماره 15، 107-150.
سلسبیلی، نادر (1398). ارزشیابی برنامه درسی فارسی دوره اول ابتدایی در سطح برنامه درسی اجرا شده. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال چهاردهم، شماره 55، ، 141-176.
قادریدوست، الهام؛ دانای طوسی، مریم (1389). مطالعه اهداف و مؤلفههای آموزش مهارتهای زبانی (خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن) در برنامه درسی زبان فارسی دوره متوسطه ایران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال نهم، شماره 35، 23-65.
قربانپورآرانی، حسین؛ زارعی، عباس؛ باقری، سمیه. (1400). مقایسه میزان توجه به ساحتهای ششگانه تربیت در کتابهای فارسی دوره ابتدایی قبل و بعد از اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال شانزدهم، شماره 62، 196- 179.
مجدفر، مرتضی؛ قاسمپور مقدم، حسین؛ نقیزاده محرم (1397). فهم پرلز (PIRLS) مطالعه بینالمللی توسعه سواد خواندن. تهران، انتشارات موسسه مدارس یادگیرنده مرآت.
معاونت آموزش ابتدایی (1400). دستورالعمل طرح مدرسه خوانا
نجفیپازکی، معصومه؛ دادرس، محمد؛ دستجردی کاظمی، مهدی؛ مرادصحرایی، رضا (1397). تدوین استانداردهای مهارت گوش دادن و سخن گفتن، در دوره اول ابتدایی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال سیزدهم، شماه 48، 140- 107.
هاشمی، سیده خدیجه؛ مسعودی ندوشن، عصمت؛ گلزاری، زینب. (1400). ارائه الگوی کیفیتبخشی تبدیل مدرسه فنی و حرفهای به مدرسه کارآفرین. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال بیستم، شماره 77، 53-85.
Abdelhalim Safaa M. (2015). Children Literature Based Program for Developing EFL Primary Pupils’ Life Skills and Language Learning Strategies, English Language Teaching; Vol. 8, No. 2; ISSN 1916-4742 E-ISSN 1916-4750.
Alberty R M, Kapp CA, Croenewald CJ. (2014). Patterns of Empowerment in Individualas through the Course of a Life Skills Program . Journal of Studies the Education of Adults, 2,20-780
Alzamil, Jwahir (2021). Listening Skills: Important but Difficult to Learn, ab World English Journal (AWEJ) Volume 12. Number3, Pp.366-374. DOI:https://dx.doi.org/10.24093/awej/vol12no3.25
Aruan, Linda; Sari, Risnovita; Harahap, Ahmad Bengar (2020). Using Prezi Online Software to Improve Teaching Listening Skill, International Journal of Education and Literacy Studies, v8 n1 p104-108.
Ashrafi, Ali (2021). The Educational Evolution in Germany, the Study Case: Primary Education (Grundschule). Journal of Educational Psychology - Propositos y Representaciones, v9 spec iss 3 Article e1201.
Ayodele, M. O. (2013). A Comparative Study of Textbook Readability and Students Comprehension Levels in Senior Secondary School Biology. Journal of Educational and Social Research, 3 (1), 109 – 114.
Boran, Murat;
Karakus, Fazilet (2022). The Mediator Role of Critical Thinking Disposition in the Relationship between Perceived Problem-Solving Skills and Metacognitive Awareness of Gifted and Talented Students. Participatory Educational Research, v9 n1 p61-72.
Borisova, Ivelina; Lin, Hsiao-Chen; Hyson, Marilou (2020). Build to Last: A Framework in Support of Universal Quality Pre-Primary Education, Published by UNICEF, Education Section, Programme Division, 3 UN Plaza, New York, NY 10017, USA, © United Nations Children’s Fund (UNICEF).
Chin Nee, Chua; Melor Md, Yunus; Ashairi, Suliman (2019). ICT: An Effective Platform to Promote Writing Skills among Chinese Primary School Pupils. Arab World English Journal (AWEJ). 10, (4). 223-237.
Dilekçi, A. & Çiçek, S. (2022). An analysis of secondary school Turkish language course assessment tools in the sense of PISA reading skill criteria. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 9(1), 417-431.
Duran, Ceren; Güvey Aktay, Emel; Kuru, Oğuzhan (2021). Improving the Speaking Skill of Primary School Students Instructed in a Multigrade Class through Cartoons. Participatory Educational Research (PER), Vol. 8(4), pp. 44-63.
International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA). pirls 2021 Assessment Frameworks Ina V.S. Mullis and Michael O. Martin. Editors Publishers: TIMSS & PIRLS International Study Center, Lynch School of Education, Boston College and International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA).
Karagöz, Beytullah; Adem, İşcan; Sami, Baskin; Ayşegül, Irşi (2017). Investigation of Turkish Teacher Candidates Listening Skills. Universal Journal of Educational Research. 5(5): 750-756.
Kayaalp, Fatih; Meral, Elif; Başc Naml, Zeynep (2022). An Analysis of the Effect of Writing-to-Learn Activities Regarding Students’ Academic Achievement and Self-Regulation Skills in Writing. Participatory Educational Research (PER), 9(1), 324-348.
Keeley, L.; Dobinson, Julie; Dockrell, E. (2021). Universal Strategies for the Improvement of Expressive Language Skills in the Primary Classroom: A Systematic Review. First Language, 41, 5, 527-554.
Kehing, K. L., & Yunus, M. M. (2021). A systematic review on language learning strategies for speaking skills in a new learning environment. European Journal of Educational Research, 10(4), 2055-2065. https://doi.org/10.12973/eu-jer.10.4.2055.
Kourmousi Ntina, Georgios Markogiannakis, Chara Tzavara, Kalliope Kounenou, Achilleas, Mandrikas; Efstathia, Christopoulou;Vasilios, Koutras (2018). Students’ Psychosocial Empowerment With The ‘Steps For Life’ Personal and Social Skills Greek Elementary Programme, International Electeronic Journal of Elementary Education, 10, 5, 535-549.
Meza, A., Rodríguez, I., & Caviedes, L. (2021). Fostering efl preservice teachers’ academic writing skills through reflective learning.
Profile: Issues in Teachers’ Professional Development, 23(1), 89–106.
https://doi.org/10.15446/profile.v23n1.85145.
Mohammed, T., 2022. Designing an Arabic Speaking and Listening Skills E- Course: Resources, Activities and Students' Perceptions. The Electronic Journal of e-Learning, 20(1), pp. 53-68, available online at www.ejel.org.
Nancy, Ares; Laura, Cochell (2022). The Role of Cultural Capital in Claims to Educational Sovereignty. Journal of Curriculum Studies, v54 n1, p18-37.
Orkin, Wendia (2016). Improving Student Life Skills Through classroomintervention and intergration, ERICNO: Ed 432093.
Saat, Ferhat (2022). Effect of Self-Evaluation-Based Oral Reading Method in Elementary School on Reading Fluency and Reading Comprehension. Participatory Educational Research (PER). 9(2), 437-462.
Stollhans, Sascha (2016). Learning by Teaching: Developing Transferable Skills, Learning by Teaching: Developing Transferable Skills. In E. Corradini.
Sumarno, W.K., Kusumaningrum, W.R, & Nurhayati, E. (2022). The effects of knowledge and regulation of cognition on the students’ writing skills in a metacognitive process-oriented writing instruction. Journal of Language and Linguistic Studies, 18(1), 523-536. Doi: 10.52462/jlls.200
Yılmaz, Abali Betul; Hulya, Yazici (2020). An Evaluation on Determining the Relation between Listening Skill and Social Emotional Learning Skill. Eurasian Journal of Educational Research. 89, 71-92.