الهامیان، ن؛ حاجی حسین نژاد، غ؛ موسیپور، ن و کیان، م. (1398). طراحی الگوی اجرای برنامه درسی مبتنی بر اسناد تحولی آموزش، نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 13 (46). 145-161.
برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته رشته آموزش ابتدایی. (1399). مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی، (خاص دانشگاه فرهنگیان)، مجری: معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، نسخه بازنگری مجدد، مصوب جلسه 247 مورخ 22/05/1399.
تصدیقی، ف؛ لیاقتدار، م و عابدی، ل. (1397). مطالعه تطبیقی برنامه درسی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی در ایران و کشورهای منتخب آسیایی-اقیانوسیه. نشریه پژوهش در برنامه ریزی درسی، 15 (59)، 18-45.
تلخابی، م. (1397). برنامه درسی تجربه شده آموزش در دانشگاه فرهنگیان تهران. روانشناسی شناختی، 18، 72-59.
حسینی لرگانی، م و فتحی واجارگاه، ک. (1397). مفهومسازی برنامه درسی زاید در نظام آموزش عالی ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی، 57، 27-1.
حسینی لرگانی ، م؛ فتحی واجارگاه، ک؛ عارفی، م و زرافشانی، ک. (1393). طراحی الگوی سنجش برنامه درسی زاید در نظام آموزش عالی ایران. پژوهش در نظامهای آموزشی، 27، 149-174.
سلیمی، ج؛ ساعد موچشی، ل و عبدی، آ. (1397). واکاوی وضعیت دانشگاه فرهنگیان بر حسب تجارب زیسته دانشجو_معلمان؛ یک مطالعه آمیخته. نشریه پژوهشهای برنامه درسی، 8 (2)، 98-144.
سمیعی نژاد، ب؛ علیعسگری، م؛ موسیپور، ن و حاجی حسین نژاد، غ. (1397). فرآیند تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی ایران: فرصتها و تهدیدها. نشریه تعلیم و تربیت، 127، 9-32.
طرخان، ر؛ حکیم زاده، ر؛ دهقانی، م و صالحی، ک. (1396). طراحی مدل کاهش ضایعات برنامه درسی در آموزشهای فنی و حرفهای. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، (2) 8، 139-158.
فارسی، ف؛ کاظمی، ش و خروشی، پ. (1398). بررسی میزان همخوانی و هماهنگی سه برنامه درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده دانشگاه فرهنگیان در ایجاد شایستگی های مورد انتظار معلمان (مطالعه موردی: بررسی دیدگاه اولین دانشآموختگان رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان اصفهان). دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی، 16، 90-73.
فتحی، م؛ سعدی پور، ا؛ ابراهیمی قوام، ص و دلاور، ع. (1397). موفقیت برنامههای درسی دانشگاه فرهنگیان در ایجاد شایستگیهای حرفهای معلمی، نشریه مطالعات برنامه درسی ایران، 50، 166-139.
فتحی واجارگاه، ک. (1390). برنامه درسی زاید/ دورریختنی، وب سایت رسمی دکتر کوروش فتحی واجارگاه. بازیابی شده از سایت: http://www.kouroshfathi.com/Professor/ReadItem.aspx?itemId=475
فتحی واجارگاه، ک. (1395). اصول و مفاهیم اساسی برنامهریزی درسی. تهران: علم استادان.
کریمی، م؛ رجاییپور، س، شهسواری، ه و غفوری، خ. (1399). مشکلات عملکرد حرفهای آموزگاران دانشآموخته دانشگاه فرهنگیان. نشریه مطالعات بنامه درسی ایران، 65، 118-69.
کیان، م و مهرمحمدی، م. (1392). نقد و تحلیل برنامه تربیت معلم دوره ابتدایی در سایه شایستگیهای مورد تقاضای برنامه درسی هنر جدید. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. 30، 142-119.
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران. (1390). شورای عالی انقلاب فرهنگی.
معروفی، ی؛ موسی پور، ن، و حسنی، ح. (1397). بررسی سطح هم خوانی برنامه درسی قصد شده و اجرا شده دروس تربیتی دوره کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان. فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 18، 98-71.
ملایینژاد، ا و ذکاوتی، ع. (1387). بررسی تطبیقی نظام برنامه درسی تربیت معلم در کشورهای انگلستان، ژاپن، فرانسه، مالزی و ایران. نشریه نوآوریهای آموزشی، 7 (26)، 35-62.
موسیپور، ن و احمدی، آ. (1396).طراحی کلان ( معماری) برنامه درسی تربیت معلم ( برنامه درسی تربیت معلم جمهوری اسلامی ایران)، مصوب شورای برنامه ریزی دانشگاه، کمیته اصلی عمومی گروه هماهنگی برنامه تربیت معلم، ویراست نوزدهم. تهران: انتشارات دانشگاه فرهنگیان.
مومنی مهموئی، ح؛ کرمی، م و مشهدی، ع. (1389). بررسی نقش عوامل کاهشدهنده فاصله بین برنامه درسی قصد شده، اجرا شده و تجربه شده آموزش عالی. نشریه مطالعات برنامه درسی، 1 (2)، 90-110.
مهرمحمدی، م. ( 1392). برنامه درسی تربیت معلم و الگوی اجرائی مشارکتی آن؛ راهبرد تحولی برای تربیت معلم در ایران. نشریه نظریه و عمل در برنامه درسی، 1، 26-5.
نقیه، م؛ کشتی آرای، ن و رحمانی، ج. (1398). آسیب شناسی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر فرآیند تدریس از دیدگاه دانشجویان ( استان اصفهان). نشریه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز، 10، 152-141.
وزرات آموزش و پرورش. (1390). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. تهران: وزارت آموزش و پرورش؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش.
Baldwin, T. T., Kevin Ford, J., & Blume, B. D. (2017). The state of transfer of training research: Moving toward more consumer‐centric inquiry. Human Resource Development Quarterly, 28(1), 17-28.
Lew, L.Y. (2013). National science education standards and pre- service programs in the USA. Journal of Curriculum Studies, 7(27), 21-44.
William, D. (2011). What is assessment for learning?. Studies in educational evaluation, 37(1), 3-14.